Fórum


Založ nové téma!

Taize Praha

Zajímalo by mne jak vy jste prozili tuto Pout duvery na Zemi. Poradane komunitou mnichu z Taizee a dobrovolniky z celeho sveta. Pomahali jste nekde? Jaky je vas nejsilnejsi zazitek? Co se vam nejvice libilo? Co vam to dalo do zivota? Zacali jste premyslet jinac?

potap vloženo: 10/01/2015 napiš kometář komentáře (3) Jak to hodnotíš? 76 88

Opětovný sňatek

Jaký je váš názor, když jeden a nebo oba partneři jsou rozvedení? Přesněji, rozvedení a jejich bývalý partner je stále naživu? Asi víte, kam mířím. Vím, jaká je praxe mimo katolickou církev, zajímá mě ale, jak to vidíte z pohledu Bible. Ta jistě rozchod umožňuje, jenže je tam zmiňované, že dotyčný či dotyčná pak má zůstat sám/a. Ač se jinde vyjadřuji docela jasně a mám vyhraněné názory v řadě věcí, tak zde se spíše ptám.

kristian vloženo: 08/01/2015 napiš kometář komentáře (63) Jak to hodnotíš? 76 88

Návrhy na zlepšení

Mám malou prosbu. Bylo by možné rozdělit do stran zobrazování profilů při hledání? V momentálním stavu je docela zdlouhavé načítání všech profilů, které se neustále posouvají a otvírají se další na stejné straně. Snad by to urychlilo načítání. Doufám, že je to aspoň trochu srozumitelné:-)Díky moc

Ines vloženo: 06/01/2015 napiš kometář komentáře (0) Jak to hodnotíš? 76 88

zjevení sv Jana kapitola 13

zajímalo by mně jak tuto kapitolu vykládáte, kolegové a kolegyně ;) riskuji že se dozvím strašné věci, ale prubnu to...... Kéž by aspoň jeden evangelikál tuto pasáž viděl podobně.......

stepb vloženo: 27/02/2015 napiš kometář komentáře (17) Jak to hodnotíš? 76 88

Koho volit u voleb,když je většina "Pohanů" ve sněmovně ???

Děkuji za připomínky

Lion vloženo: 09/10/2010 napiš kometář komentáře (0) Jak to hodnotíš? 76 88

Křesťan a gothic

Zdravim všechny! Chtěl bych znát Váš názor na styl gothic a jestli je možné spojit ho s křesťanstvím. Já osobně v tom nevidím velkej problém, ale slyšel jsem i odmítavé názory. Tak bych rád znal Váš osobní názor. Díky moc.

Gothic vloženo: 11/04/2010 napiš kometář komentáře (9) Jak to hodnotíš? 76 88

Hranice konvencí v křesťanské společnosti

Křesťané mají spoustu mnohdy nepsaných pravidel o tom, jak by se věřící měl chovat, oblékat, vypadat atd. Někoho pohorší když se ve sboru objeví někdo s přívěškem pentagramu. Křesťanská společnost je zvláštní jev. Když to porovnám s normalitou okolního života, tak je to dost velký kontrast. Bylo by toho hodně co by se dalo vyjmenovat. Tak další příklad. Nevěřící holky se nebojí dát najevo svou krásu. Umí se oblékat a nalíčit tak, že se jim nedá odolat, jsou prostě přitažlivé. Tohle křesťanky asi neumí nebo se mi nikdo takový z kř. kruhů nevybavuje. Dneska se mi zdál zvláštní sen. Nebudu to popisovat celé. Ale taková zvláštní situace. Bylo nějaké křesťanské představení, ani nevím pořádně o čem. A jedna holka, kterou znám od vidění, tam měla vystupovat nahoře bez. Je to úsměvné, ale zároveň těžko představitelné. V kř. kruzích existují asi dost velké hranice ohledně těchto věcí. Neumím si představit, že by tato stydlivá holka, někde opravdu vystupovala nahoře bez. A přitom proč ne? V divadle se objevuje plno uměleckých divadelních scén, kde vystupují nahé ženy. Nahota je přece přirozeností člověka. Známe neskonalý počet autorských děl z doby kdy se vyobrazovala křesťanská tématika pomocí aktů. Je to sprosté? Ale jak zachytit realitu života? Není realitou třeba právě to, že když Ježíš vysel na kříži, byl potupen hlavně tím, že vysel nahý. My však, před tím zavíráme oči a děláme, že to tak nebylo. Proto se ve filmech postava Ježíše zásadně zobrazuje oblečená. Ale myslím, že snad i existují nějaké autorská umělecká díla, kde je Ježíš vyobrazen realistickým pohledem. Ještě zpět k tomu mému snu. Moje první reakce? Otočit se, nedívat se. Jsem přece slušný... No, ale když je ta nahota součástí představení, tak jak se nedívat, že? Je nahota nemravná? Je nemravné se dívat na nahou ženu? A proč ji tedy Bůh obdařil vnadami, nebylo to náhodou proto, aby se líbila člověku? Kde jsou tedy hranice konvencí a proč tyto hranice vlastně vznikají? Neměli by se zbourat?

Radim vloženo: 15/04/2010 napiš kometář komentáře (29) Jak to hodnotíš? 76 88

Otroctví a láska ,jak to jde dohromady

Při čtení starého zákona mě zaujalo že ve 2.knize Mojžíšově 21:1-11 se píše o tom jak se chovat k otrokům . Třeba Když koupíš hebrejsklého otroka bude sloužit 6 let a sedmýho roku odejde jako propuštěnec na svobodu bez výkupného. Dále se píše že pokud v té době zplodil děti ,odejde sám ale ty děti jsou majetkem pána . Nepřipadne vám to hrozné narodit se jako něčí majetek ? Nechápu proč Bůh jako láska se proti tomu nepostavil,naopak spíše radí co dělat pokud někdo uhodí otroka . Verš 20 Jestliže někdo uhodí otroka tak že zemře pod jeho rukou musí být pomstěn jestli vydrží den či dva nebude pomstěn protože to byl jeho majetek . Naštěstí bylo otroctví zrušeno ale chápete že tohle může být překážka pro ty kdo upřímně hledají boha .Řeknou si , co je to za Boha když svým vyvoleným otroctví nejen nevymluvá ale ještě je schvaluje . Co je lásky na týrání?

Alexie601 vloženo: 02/05/2010 napiš kometář komentáře (9) Jak to hodnotíš? 76 88

nevěra

Byli by jste schopni odpustit partnerovy nevěru?

agape10 vloženo: 07/06/2010 napiš kometář komentáře (29) Jak to hodnotíš? 76 88

Katolicka zpoved Kristu a duchovni prijimani

Chvala Kristu, jsem katolik a mam dva dotazy. Jeden se tyka zpovedi a druhy prijimani tela Kristova. Momentalne ziji se zenou v jedne domacnosti a nejsme oddani pred Bohem a nebudeme, pravdepodobne bych rozhreseni nedostal, zpovidam se tedy pred bohosluzbou primo Kristu a naslednou uprimnou litosti prosim o odpusteni. Jaky je rozdil me vlastni zpovedi a te ve zpovednici za ucasti duchovniho otce ? Jelikoz nechodim na zpovedi ke knezi, nemohu fyzicky prijmout telo Kristovo v podobe hostie, prijimam vsak duchovne. Jaky je rozdil mezi fyzickym prijimanim a duchovnim ? Za celou tu dobu nemam pocit, ze bych nejak duchovne stradal, prave naopak, myslim, ze je to pro me velmi prospesne, protoze na svych zlepsenich sam aktivne pracuji a co si nevymodlim, to nemam :-) Pokud mate neco k tematu, budu rad za kazdou odpoved.

morpheus vloženo: 28/06/2010 napiš kometář komentáře (4) Jak to hodnotíš? 76 88

Byl Ježíš člověk, mýtus nebo Bůh?

Postava Ježíše je založena na mnohem starších mýtech o hrdinech z celého světa. Tento příběh není historickým líčením osudů vzpurného židovského tesaře, který žil ve fyzickém těle v Orientu před dvěma tisíciletími. Jinými slovy, po celá staletí se ustavičně ukazuje, že tato osoba, Ježíš Kristus, byl vymyšlen a nepopisuje skutečnou osobu, která byla buď "synem Boha", nebo byla zbožštěna jeho nadšenými stoupenci. Tento rozpor existoval od samého začátku a samotné spisy "církevních otců" odhalují, že se museli neustále bránit před napadáním pohanskou inteligencí a bránit to, co nekřesťané, stejne jako ostatní křesťané ("heretici") považovali za absurdní a smyšlené historky, pro něž neexistují naprosto žádné důkazy o tom, že se v minulosti udály. Jak říká duchovní Robert Taylor, "A od apoštolských dob bez přerušení, ale nikdy tak silně a důrazně jako v primitivních dobách, byla existence Krista jako člověka co nejusilovněji popírána." Před sto lety mystik Albert Churchward řekl, "Kanonická evangelia mohou být prokázána jako sbírka rčení z egyptských mýtů a eschatologie." V knize Forgery in Christianity Joseph Wheles tvrdí, "Evangelia jsou všechna kněžskými podvrhy, které vznikly století po datu jejich předstíraného vzniku." Ti, kdo vymysleli některé ze stovek "alternativních" evangelií a epištol, které byly během několika prvních století zavrženy, dokonce připouštějí, že se jedná o podvrhy. Přiznává se, že během prvních století existence Církve byly podvrhy hojně rozšířené, tak běžné, že díky tomu vznikla fráze "zbožný podvod". Takové skutečnosti jsou opakovaně přiznávány v Katolické encyklopedii. Někteří z "velkých" církevních otců, jako třeba Eusebius, byli svými současníky považováni za neuvěřitelné lháře, pravidelně psali své vlastní výmysly o tom, co "Pán" řekl a vykonal během svého údajného pobytu na zemi. Tvrzení, že Ježíš Kristus je mýtus, může být dokázáno nejen díky pracím odpůrců a "pohanů", kteří znali pravdu a kteří byli zlovolně odmítáni nebo vražděni za jejich boj proti křesťanským kněžím a "církevním otcům", kteří klamali masy svými výmysly, ale také díky tvrzením samotných křesťanů, kteří neustále prozrazují, že věděli, že Ježíš Kristus byl mýtus, založený na více starověkých božstvech, vyskytujících se po celém známem starověkém světě. Je velmi vypovídající, že rané křesťanské dokumenty, epištoly připisované "Pavlovi", nikdy nehovoří o historickém pozadí Ježíše, ale výhradně se zabývají duchovní bytostí, která byla známa všem gnostickým sektám stovky až tisíce let. Nemnohé "historické" odkazy na reálný život Ježíše, citované v epištolách, jsou prokazatelně interpolace a podvrhy, stejně jako - podle Whelesse - epištoly samotné, protože je nepsal "Pavel". Kromě stručného odkazu na Piláta Pontského v 1 Timotejským 6:13, epištole datované ben Yehoshuou do roku 144 n.l., takže nemohla být napsána Pavlem, pavlovská literatura (jak ukázal Eduard Dujardin) "nepíše o Pilátovi, ani o Římanech, ani o Kaifášovi, ani o Sanhedrinu (tj. židovský sněm, pp), ani o Herodovi, ani o Judovi, ani o svatých ženách nebo o jakékoli osobě z evangelijní zprávy o pašijích, a také se zde o nich ani náznakem nezmiňuje; nakonec se nezmiňuje ani o žádné události z pašijí, ani přímo, ani v narážce." Dujardin kromě toho píše, že další rané "křesťanské" spisy, jako např. Zjevení, se vůbec nezmiňují o žádných historických detailech nebo dramatech. Mangasarian poznamenává, že Pavel také nikdy necituje z Ježíšových údajných kázání a promluv, z podobenstvích a modliteb, ani se nezmiňuje o Ježíšově nadpřirozeném zrození nebo o žádném z jeho údajných divů a zázraků, které všechny musely mít velký význam pro jeho stoupence, pokud takové výkony a rčení byly známy před "Pavlem". V podstatě neexistují žádné nebiblické odkazy na historického Ježíše od žádného známého historika z doby, kdy Ježíš údajně žil a bezprostředně po ní. Walker říká, "Žádný spisovatel jeho doby se v žádném známém díle o něm nezmiňuje." Významný helenistický židovský historik a filozof Philo (20 př.n.l. - 50 n.l.), který žil v době předpokládaného života Ježíše, se o něm nezmiňuje. Nezmiňuje se o něm ani nikdo z dalších čtyřiceti historiků, kteří psali v průběhu prvních dvou století našeho letopočtu. "Díla těchto autorů by zaplnila celou knihovnu. Přesto v této hromadě židovské a pohanské literatury, vedle dvou podvržených pasáží v pracích židovského autora a dvou sporných pasáží v dílech římských spisovatelů, není ani zmínka o Ježíši Kristu." Jejich mlčení je němým svědectvím proti historizování. V celém díle židovského historika jménem Josephus, které čítá mnoho svazků, jsou jen dva odstavce, jež se odkazují na Ježíše. Ačkoli byl význam těchto "odkazů" zveličován, byly mnoha učenci odmítnuty a dokonce i někteří křesťanští apologeti je označili jako podvrhy, protože se zmiňovaly o Janu křtiteli a Jakubovi, Ježíšově "bratru". Biskup Warburton označil Josephusovu interpolaci, týkající se Ježíše, jako "páchnoucí podvrh, a to velmi hloupý." Wheless poznamenal, že "První zmínka o této pasáži je v Církevních dějinách 'velmi nepoctivého spisovatele', biskupa Eusebia ve čtvrtém století? CE (Katolická encyklopedie) připouští? výše citované pasáže nebyly Origenovi známy, ani raným křesťanským spisovatelům." Právník Wheless a kněz Tailor se shodují v tom, že to byl samotný Eusebius, kdo tyto pasáže zfalšoval. Co se týče dopisu Trajanovi, údajně napsaného Pliniem mladším, který je jedním z žalostně malého počtu "odkazů" na Ježíše nebo křesťanství, považovaných křesťany za důkazy existence Ježíše, je zde jediné slovo, jež je použitelné - "křesťan" - a jež se ukázalo být falešným, stejně jako je podezřelý celý dopis. Pokud jde o pasáže v dílech historika Tacita, který nežil v době, v níž žil údajně Ježíš, ale narodil se dvě desetiletí po jeho údajné smrti, ty jsou také kompetentními učenci považovány za interpolace a podvrhy. Obhájci křesťanství také rádi poukazují na pasáže v Suetoniovi, který se odvolává na někoho jménem "Chrestus" nebo "Chresto" jako na jejich Spasitele; avšak další spekulovali, že to byl Říman a jméno "Chrestus" nebo "Chresto", znamenající "užitečný", bylo velmi četné mezi osvobozenými otroky. Další se domnívají, že tato pasáž je rovněž interpolace.

apokryf vloženo: 16/07/2010 napiš kometář komentáře (0) Jak to hodnotíš? 76 88

Hádanka zvaná Ježíš

Příběh Evangelií s jejich postavou Ježíše z Nazareta nemůžeme nalézt ve spisech datovaných před Evangelii samotnými. V žádném z křesťanských spisů mladších než Marek, včetně téměř všech epištol Nového Zákona, stejně jako v žádném ze spisů z druhého století, se o objektu křesťanské víry nehovoří jako o muži, který v této době žil, učil, činil zázraky, trpěl a zemřel v rukách lidských úřadů nebo vstal z mrtvých v hrobce na okraji Jeruzaléma. V epištolách nenajdeme žádné zmínky o Marii, Jidášovi nebo o Janu Křtiteli, žádný příběh o zrození, učení nebo o povolámí apoštolů Ježíšem, žádnou zmínku o svatých místech nebo o místech, která se týkají Ježíšovy životní dráhy, dokonce ani o kopci Kalvárie nebo o prázdné hrobce. Toto mlčení je natolik všudypřítomné a tak udivující, že všechny pokusy o jeho vysvětlení se ukázaly nedostačující

apokryf vloženo: 16/07/2010 napiš kometář komentáře (2) Jak to hodnotíš? 76 88