Jsou křesťani vyjímka v sexu a přístupu k tělěsným rozkoším ?

Křesťan a pornografie

A. Definice

Je od slova pornéia. Základ tohoto slova je porné, což znamená nevěstka. Od toho pak význam, jak ho známe - sexuální nečistota (1K 10,8; Ef 5,5). Na první pohled se týká sexu mimo manželství, ale definice je širší. Graphé - písmo. Pornografie je jakýkoli materiál, obrázek, film, tištěná věc nebo zařízení, mající co do činění se sexuální pozicí nebo skutkem veřejně považovaným na veřejnosti za neslušný. Psané, grafické nebo slovní sdělení o erotickém subjektu s cílem navodit sexuální vzrušení. Pornografii dělíme na měkkou - ta je více lechtivá, nepřímá (plakáty s poloobnaženými lidmi - časopisy Dívka, Bravo) - a tvrdou - přímé záběry sexuálního styku.1 Pornografie je to, co protěžuje a dehumanizuje sex tak, že je s člověkem zacházeno jako s věcí a speciálně se ženami jako se sexuálním objektem. V tomto stojí za zmínku velmi liberální zákony v této oblasti v ČR. V USA ale i v jiných zemích nevidíte obnaženou ženu na reklamě, v TV není možno vidět sexuální styk. Na to si musíte koupit speciální kanál. Rovněž pornografické materiály lze sehnat pouze na příslušných místech. To, co je u nás, respektive v Evropě, v této oblasti považováno za normální, jinde zdaleka normální není.
B. Důvody proč a jak se pornografie k člověku dostává

1. Veliké množství informací se k nám nedostává skrze vědomí - tedy tak, že bychom se cíleně snažili jakousi informaci vstřebat - například při kázání nebo přednášce. Dalším přijímacím kanálem je u nás podvědomí, kdy si v podstatě ani neuvědomuji, že informaci přijímám a přesto ji přijímám. Příkladem je reklama na dálnici nebo reklama na Nově. Ani si neuvědomujeme, co na ní je a přesto ji vnímáme. První jde ovlivnit vůlí, druhé nejde. Zbygniew Brzezinski píše následující: >První pohled na svět získává člověk z televize. Televize stanoví normy toho, co se má považovat za úspěch, dobrý vkus a správné chování. Formuje touhy, definuje aspirace a naděje a stanoví hranice mezi přijatelným a nepřijatelným chováním. Ani éru vynucované náboženské ortodoxie, ani dobu nejtvrdší totalitní indokrinace nelze srovnávat s kulturním a filozofickým vlivem, který má televize na stále více diváků, přikovaných k obrazovkám na celém světě.>2 Člověk, který se dnes vyhýbá hromadným sdělovacím prostředkům je obecně považován za divného. Toto si velmi dobře uvědomují ti, kteří potřebují manipulovat z veřejným míněním, a to nejen v politice, ale i výrobci reklam zaměřených na to, co se má nosit, co jíst, čím si čistit zuby, jakým jezdit autem a nakonec jak se chovat a jak se rozhodovat. Čím více roste vliv těchto médií, tím více je člověk okrádán o svoji individualitu a identitu. Nakonec podvědomě přijímá masmédia jako jeden z nejvýraznějších formulátorů norem dobra a zla. Pochopitelně to pak jsou masmédia, která formují sexuální morálku. Převeďme si tato fakta na pornografii. Téměř všechny scény v TV a kině jsou mezi neprovdanými, protože sex je zcela přirozenou součástí chození. Dnes a denně jsme konfrontováni s nejrůznějšími lechtivými sexuálními stimuly. Jak asi uvažují lidé, kteří se na to dívají? Prostě si myslí, že omezovat sex na manželství je nepřirozené. Jenže buďme upřímní - ono to působí i na nás. Pokud člověk sleduje tyto věci nebo o nich čte a vedle sebe má stárnoucího partnera, který navíc je někdy nepříjemný, který ani někdy náladu na sex nemá, najednou začne uvažovat trochu jinak. Není sice nevěrný, ale začíná utíkat k sexuálním fantaziím, k časopisům, k filmům, k tomu, že při sexu s partnerem myslí na někoho jiného atd.

2. Dnešní doba určitou touhou dostat se do prožitku.
A ještě více - prožít cosi transcendentního. Virtuální realita - únik z reality, drogy - únik z všednosti dne, alkohol - stejně tak. Sex - určitý transcendentní zážitek. Mezi sexuálním stykem a duchovním naplněním existují určité analogie. V obou případech jsou v nich zahrnuty vlastnosti lásky, odevzdání se, důvěry, sebevydání a splynutí s protějškem. Ve všech náboženstvích se objevuje obraz milence a milované bytosti, který vyjadřuje jednotu lidstva a božství.3 Protože člověk je náboženská bytost, tuto potřebu mu nutně nahrazuje sex. Jak lze vysvětlit sexuální revoluci? Zcela jednoduše řečeno, je to revoluce náboženská. Na místo umírající křesťanské víry musela nastoupit jiná víra. Pokud byl sex dříve nerealisticky posuzován jako ďábelský, je dnes posuzován jako mesiášský.4 Pornografie tuto potřebu zdánlivě naplňuje. Na určitou chvíli dává pocit naplnění, přijetí atd.

3. Problém citové vyprahlosti a okamžitého uspokojování potřeb má za následek absenci radosti.
Její náhražkou se stala slast (radost přichází jen po námaze) a potřebu stále silnějších citových podnětů - což se ale nedá šroubovat do nekonečna. Někde zde vzniká pornografie. Člověk chce stále silnější citové podněty - i v sexu. Toho lze dosáhnout, jenže v kontextu lásky. Což ale moderní člověk neví, jak budovat. Takže kromě sexu přirozeného - s partnerem, hledá další. A vedle toho hledá uspokojení i mimo tento kontext - v nejrůznějších materiálech, které mají suplovat neustálé šroubování slasti a snad i transcendentních prožitků.

4. Problém v církvi - jakmile se o tomto tématu začne hovořit, zčervenáme a jaksi odstrčíme cokoli se sexem související kamsi.
Pochopitelně reakce je stejná jako se zakázaným ovocem. První informace o sexu se děti dozvídají od kamarádů a z pornografických časopisů - ne z církve, ne od věřících lidí. Takže pokud jste to nebyli vy, případně vychovatelé v církvi, kdo hovořil s dětmi o sexu, pak je třeba se smířit s tím, že to byly pornomateriály. Sami si domysleme, s jakými pohledy na sex naše mladá generace někdy vstupuje do manželství.

5. Velmi snadný přístup k pornografickým materiálům umožňují časopisy, videokazety, obchody, ale dnes zvláště internet, kde si můžete vybrat, jaký druh sexu chcete. Od nejšílenějších zvráceností po erotické fotky. Nehledě na to, že téměř všechny sauny mají dnes již společný provoz - takže to vše můžete mít naživo. Není zcela pravdivé tvrzení, že když člověk chce, stejně si to pokaždé najde. Případné překážky snadné dostupnosti by pro mnohé znamenaly vzdát se nebo přeorientovat se na něco snadněji dostupného.
C. Vliv pornografie na člověka

* Zvrácený pohled na sexualitu, která se víceméně stává otázkou techniky a záležitostí především mladých a krásných lidí.
* Zvrácený pohled na člověka, který se stává pouhou věcí určenou k tomu, aby mne uspokojila.
* Chaos v lidské sexualitě.
* Problémy v sexuálním životě v manželství. Pokud si zvyknete ukájet se kdesi u videa nebo nad četbou časopisů, pochopitelně vám to doma v sexu neklape. Navíc si domysleme vliv pohledu na sexualitu, který vzniká primárně z porna. Totéž je očekáváno od partnera, a to nejen co se techniky týče, ale též co se týče krásy a sex appealu.
* Násilí - mnoho pornografického materiálu má co do činění s násilím. To se pochopitelně odráží v chování lidí, kdy sex je spojovám s násilím.
* Homosexualita. Již jsem zmiňoval šroubovanou snahu po požitku. Tato snaha má často za následek posun od normálního sexu k různým zvrhlým formám a nakonec k homosexualitě.
* Sex se stává čímsi věřejným, dochází ke ztrátě intimity.
* Posouvání hranic - skrze pornografické materiály podvědomě přijímám, že sex je jen hra bez následků (viz příklad sexyseriálů v Bravu).
* Terapeutický vliv. Hovoří se o tom, že je lepší se vybít kdesi u videa než někoho znásilnit. Možná že bez Boha to tak skutečně je.

Popsané negativní jevy se dostávají do vědomí dětí - ne až dospělých - o to závažnější jev to je. V ČR tuto skutečnost navíc podporují velmi liberální zákony, které šíření pornografie umožňují. Častokrát se některé skupiny pokoušely protestovat proti volně šiřitelné pornografii, ale marně.
D. Křesťan a pornografie

To, co jsem popisoval, je realita dnešních dnů a my jako křesťané někdy mlčíme. Zůstáváme v období před dvěma sty let, kdy se za podobné otázky týkající se sexu děti téměř bily. V podstatě církev budí dojem téměř bezpohlavních bytostí - pokud se neprovalí nějaký skandál. Jenže cílem této přednášky není jen analýza společnosti a vlivu pornografie na lidi kolem nás s cílem konstatovat >svět ve zlém leží>. Cílem je křesťanova svoboda - tedy pohled do vlastních řad. První krok je podívat se alespoň trochu realitě tváří v tvář, druhý je zamést si před vlastním prahem. Třetí je pak opět vyjít a nést svědectví o tom, že je možný jiný pohled na sex a pornografii. Existují dva extrémy. Jedním je negativní pohled na sex a mlčení. Výsledkem pak je skutečnost, že pornografie a kamarádi jsou prvním sdělovatelem o tom, co je sex. Druhým je podlehnutí - tedy sexuální sebe vzrušování pomocí pornografie. U mužů pak většinou skrze obraz, u žen skrze slova, četbu (Playboy vs. Harlekýn).

Zastavme se u prvního extrému. Nemělo by se stát, aby pornografie byla nositelkou informací, co je sex, aby dávala standardy estetiky, lidské krásy, toho, jak druhé svádět atd. Ale nutně jí je, když to nejsme my. Natvrdo řečeno - pokud jste se vy nebo výchovní pracovníci v církvi nebavili s dětmi, dorostenci o sexu - jejich první informace byly z časopisů a článků, ze kterých se vám dělá možná zle. Pochopitelně pokud je zvrácený základ, mnohem hůře se něco buduje. Znamená to toto téma otevřít. Netrápil bych se tím, kdyby to nebylo na bázi rodič - dítě. Je zcela normální, že děti mají své zpovědníky jinde než u rodičů. Určitě by to ale mělo být v rámci vztahu vychovatel (v besídce, dorostu, mládeži) - dítě. Totéž by ale mělo platit mezi dospělými. Znamená to v rámci menších skupin hovořit o tématu sexu a dalších s tím souvisejících oblastech. Znamená to podpořit bratry a sestry s pastoračním obdarováním, ke kterým mají ostatní důvěru.

Dále existuje kvalitní literatura, a to jak křesťanská, tak sekulární, která se mj. zabývá tím, jak dítěti úměrně jeho věku sdělit, o čem sex je. Toto jsou oblasti, se kterými mnozí členové církve zápasí možná více než s otázkou třeba ovoce Ducha a nemají to v církvi s kým řešit, protože >o tom se přece nemluví>. Výsledkem je hledání inspirace v pornografii, která vám může velmi často maximálně pomoci v tom, jak změnit techniku.

Další cestou je hovořit o sexu z pozice Písma, které je v této oblasti velmi otevřené a které zcela otevřeně popisuje sexuální slast (kochání). Jenže v kontextu lásky, která se buduje v manželství.

Nyní druhý extrém - vlastní podlehnutí. Podlehnutí pornografii neznamená pouze prohlížení si fotek nebo videozáznamů ze souložícími páry. Znamená to hledání a podléhání jakýmkoli jiným sexuálním stimulům mimo stimul, kterým je můj partner. Nebo jinak - sexuální vzrušování se jinými objekty, než je partner. Toto vysvítá již ze zmiňované definice pornografie - >s cílem sexuálního vzrušení>. V podstatě se jedná o otázku, co s nahromaděnou sexuální energií. Buď ji >vybiju> na partnerovi, nebo skrze pornografii, nebo se jí zbavím např. fyzickou námahou, ovládáním.

Jedna z věcí je učení se sebeovládání. Schopnosti říci určitým věcem ne. Nám se to zdá skoro cizí, jako něco, co patří do kláštěrů, ale opak je pravdou. Pavel píše o tom, že ranami nutí tělo ke kázni. Není to jakýsi druh flagelantství - sebemrskačství - ale ovládání svých chutí, vášní, ambicí, závislostí atd.

Tento problém se týká i otázky myšlení. Zasaď myšlenku, sklidíš čin. Zasaď čin, sklidíš zvyk. Zasaď zvyk, sklidíš charakter. Zasaď charakter, sklidíš věčnost. Mnoho věcí má počátek v myšlení, tam se odehrává zápas o skutky a nakonec o to, kdo jsme. (Římanům 12,1-2). Kdosi řekl, že sexuální hřích není hříchem, s kterým bychom měli bojovat, ale před kterým bychom měli utíkat. Sex je jedním z nejsilnějších pudů a v určitém stadiu je neovladatelný. Tedy je to stejné, jako kdybyste dva dny nepili, někdo vám dal k ústům láhev vody a po prvních dvou hltech by vám řekl, abyste více nepili. Jaksi to téměř nejde. Stejně tak je to s pornografií, se sexem. Když je člověk >v tom>, těžko se mu vyskakuje. Proto lepší ani nenaskakovat.

Znovuodhalení krásy manželství a s ním spojené sexuality. Někdy má porno terapeutický ráz, protože to nefunguje doma. Znovu připomínám Píseň písní, kde je sex potěšením - v kontextu milého - NZ manžela, manželky. Hrozný klam v pornografickém pohledu na sex je, že se o vztah nemusí bojovat, že sex je vlastně něco, co se vztahu až tak moc netýká, že stačí, když jsme si sympatičtí. To možná skutečně stačí - první týden nebo dva.

Rozhovor na toto téma. Často určitým potlačováním sexuality v sobě spíše vybuzujeme touhu po této tajemné moci, tak jak nám ji prezentují pornomateriály.

Nakonec to, o čem slýcháme tak často, že se nám to podařilo téměř zprofanovat. Modlitba, půst, meditace, zůstávání v Boží přítomnosti.

David Novák, Církev bratrská



Jazykově upraveno.

mdo mariesilvina 18.12.2010

komentáře: (23)


radim 13.1.2011

To máš od Davida Nováka? Radši bych tu viděl jeho. Mohlo by to být zajímavé slyšet jeho názor. Respektive vystavit ho konfrontaci

berankuv 30.12.2011

Je to dobrý článek, ale myslím - stačilo napsati: Tělesné rozkoše v sexu jsou supr v manželství - když je vztah o důvěře a lásce a jsou v něm prostě oba doma - jinak sex >za hranicí> rozrývá duši - a kdo tvrdí,že ne - nezbývá než vyzkoušet, ale je lepší věřit Stvořiteli, vždyť nás - Tě mám rád! .-)

monikax 18.1.2012

Co řeknete na tohle, chci napsat odborný teologický článek o homosexualitě a lesbicismu a křes´tanství. Mám vystudovanou teologii a znám biblická místa týkající se problematiky, problém je, že jsme si zvykli vše zjednodušovat a bibli používáme nesprávně, tak prosím žádné papouškování o ohavnostecha, zvrácenostech apod. to zná každý, chce to jít do hloubky a přemýšlet za obvyklé hranice, zná kontext a etiku sz i nz. popíráme vědecké výzkumy v oblastech, kde se nám to hodí a používáme je tam, kde se nám to také hodí - například u rozvodů( v bibli je také, že je Bůh nenávidí a že je Mojžíš ustanvil pro tvrdost našich srdcí). díky mému kamrádovi křesťanovi homosexuálovi jsem pochopila mnoho věcí, jak diskriminující jsme církev v mnoha oblastech života - třeba smíšená manželství se řešila již v minulém století a my najednou máme jasno, nejde to, partner musí být co nejstejnější jako já...jde přece především o kvalitu člověka, i když víra je dost intimní a proto podstatná je v nejhlubší vrstevě člověka, která v nejintimnějším vztahu hraje velkou roli si myslím.
jo argument, že všichni lékaři jsou nevěřící a mimo je myslím také hodně zcestný, také jsem mu dlouho věřila, byla jsem fakt zabedněná v hodně věcech co mi mé evangelikálně charismatické křes´tanství dalo, souhlasím s panek klaunem, že jsme dost namyšlení, ovšem přes všechnu kritiku my si s Bohem libujeme, prostě paráda a pohodička, skoro všechno je s ním snažší, bych řekla. zde zmíněný příspěvek k diskuzi, téma, které bereme automaticky, protože o něm nepřemýšlíme a nedíváme se kolem sebe:
http://www.004.cz/polske-krestanske-centrum-quotleciquot-gaye-a-lesbicky
Polské křesťanské centrum >léčí> gaye a lesbičky

Varšava 30. srpna (zpravodajka ČTK) - Polské křesťanské relaxační centrum Odwaga v Lublině nabízí >léčbu homosexuality>. Po absolvování terapie prý část gayů a lesbiček změní orientaci. Sexuologové se však shodují, že homosexualitu nelze vyléčit, napsal dnes deník Rzeczpospolita.

Komplex je jednou z prvních iniciativ polské církve zaměřených na homosexuály. Vzorem byla podobná zařízení, která provozují křesťanské církve ve Spojených státech.

O údajných úspěších polského zařízení mluvil arcibiskup Józef Žyciński. >Osoby s jinou sexuální orientací nejsou bohužel jen teoretickým problémem. Takových osob přibývá. Někteří prohlašují, že je třeba to akceptovat. Není však pravda, že geny nebo návyky rozhodují o všem,> uvedl Žyciński. >Z praxe vyplývá, že terapie v lublinském zařízení vede ve 30 procentech k pozitivním výsledkům,> tvrdil.

Během sedmi let využilo centra Odwaga okolo 400 homosexuálů. >Přicházejí k nám lidé, kteří chtějí změnit svůj život, prožívají konflikt mezi tím, kým jsou a kým by chtěli být,> řekla listu pracovnice zařízení Barbara Badurová.

Terapie je nejprve individuální, posléze skupinová. Součástí jsou i modlitby.

Lékaři na možnost >léčby> sexuální orientace hledí skepticky. >Nelze se vyléčit ze své sexuální orientace,> tvrdí sexuolog Zbigniew Lew Starowicz. Stává se podle něj, že gay či lesbička se trápí nad svými sklony kvůli svému náboženskému přesvědčení. >Homosexuály lze dovést k heterosexuálnímu chování, což je chápáno jako úspěch. Ale takové osoby se většinou později vracejí k homosexualitě,> dodal.

V Polsku se 95 procent obyvatel hlásí ke katolické víře. V průzkumu deníku Rzeczpospolita polovina dotázaných označila homosexualitu za hřích a více než polovina si myslela, že je to úchylka. Polsko za nesnášenlivost a diskriminaci homosexuálů několikrát kritizovala Rada Evropy a Evropský parlament.

co si o tom myslíte? kde najít mezi českými křesťany věrného partnera pro mého přítele, toto téma je v české církvi tabu, kromě asi evangelické - logos a asi husitské církve:))) zdravím monika

radim 3.3.2012

berankuv: Píšeš: >sex 'za hranicí' rozrývá duši> ... To je zajímavý názor. Kde je ale ta hranice? 1) Mluvíš o hranici v rámci manželství, že je třeba mít hranice do jakých sexuálních >experimentů> se pouštět a do jakých už ne? Nebo 2) o hranici jako že >sex mimo manželství je tabu>? A 3) kdo určí co je zlé, škodlivé a proč? A 4) jak to můžeš říct, pokud si to nevyzkoušel? Ad1) Třeba se ta hranice dá i v tom vztahu posunout. To je jedna věc. Ad2) A druhá věc - zajímalo by mě, jestli to tvoje tvrzení: >vztah o důvěře a lásce a jsou v něm prostě oba doma - jinak sex 'za hranicí' rozrývá duši >... lze vztahovat i na nemanželský vztah, totiž když dva lidé se milují a cítí se spolu ve vztahu dobře, ale brát se nechtějí, z různých důvodů... Podle mě totiž DUŠI ROZRÝVÁ ÚPLNĚ NĚCO JINÉHO. Např. fakt, že osoba, kterou si miloval, milovala si ztratil, případně miluješ někoho kdo nemiluje tebe nebo když se nevede ve vztazích (najít toho pravého a zůstat s ním až do konce života) nebo ti dlouhodobě schází láska. A to poslední může být klidně i případ manželství bez lásky. Takže podle mého je LÁSKA DŮLEŽITĚJŠÍ a je nadevše. Rozhodně bych bral raději vztah s osobou, kterou miluju, ona miluje mě, naplněný sexem a spokojeností, než vztah v manželství, ze kterého už láska vyhořela a lože je naplněno jen manželskou povinností, případně odpřením sexu... Samozřejmě, pokud si našel manželství, ve kterém se naplňuje obojí, láska i spokojenost, pak JSI ŠTASTNÝ ČLOVĚK! Ale hold bohužel, ne každému to v životě vyjde. A v tom případě, nahlížím na sex pouze jako na tělesnou potřebu, ale v žádném případě ne na něco co rozrývá duši. DUŠI ROZRÝVÁ ABSENCE LÁSKY!

meny 22.5.2012

Ahojky,vídím,že se tu rozjela docela velká diskuse,řeknu asi tolik,Bůh nás porno jako takové skutečně ničí člověka,závislost na něm je rovna závislosti na heroinu či kokainu,ale malé uvědomnění,mají nevěřící to co my?myslím tím pomoc Ducha Svatého či Pána Ježíše?nemají,a kdyby měli,byli by na tom lépe,než o potlačení sexuality je to spíše o tom,jak daleko je křestan ve vztahu s Bohem,respektive s Pánem Ježíšem,k tomu,co je napsáno,můžu říct souhlasím,jen je smutné,jak je zprofanované slovo láska,současná nemá se skutečnou nic společného,a poznat Boží lásku,a žít ji,a dál dávat a příjmat,to teprve člověka promění,když chce kdokoli toto prožít,musí být ve vztahu s Bohem vytrvalý,a nenechat se jen tak nečím>vykolejit>,výsledek ale opravdu stojí zato

georgepha 21.6.2013

Zdravim vsechny ja jsem tady novy a procitam si diskuse na vsech urovnich napadlo me zareagovat sem. Ja jsem krestan hlasim se k evangelicke cirkvi bratrske proto ze jsem zaroven i clovek muzskeho rodu a jako krestan zaroven uznavam aby si dvs lide zijici spolu vychazeli spolecne vstric v intimnim zivote proto se taky brsli aby se vzajemne doplnovali a byli tak jednim telem. Nicmene problematika celeho sveta topici se ve lzi nasili a v pornografii a kdo bohaty a kdo chudy kdo jakou zenu ci majetek a moc a postaveni je zde i sex bez zabran. Bible hovori jsdne kdo nemuze byt sam necht ma svou zenu to proto aby dabel nepokousel. Beda samotnemu i v intimnim okamziku pri tak obrovskem tlaku zvenci zvraceneho sexu v tv na dvd reklamy v hudbe ap. Pokud clovek neni narusen moralne i ve vztahu se spokoji s romantikou a sexem z lasky aniz by pouzil zhyralych praktik. Ja to vidim z dvojiho pohledu a to z pohledu v manzelstvi a z pohledu po rozvodu kdy dochazi k ujme na osou stranach. Navic je rozdil zenu mit anebo bejt sam to bezdebat. Pro me zena neni jen symbolem vzruseni ale i pomocnice i partner ve vsem i v sexualnim zivote. Krestan se ma obrnit modlitbou a ctenim bible a pritomnosti Bozi i pritomnosti sve zeny. Pokud jsem slaby a nemuzu byt sam tak zenu hledam a pochopitelne pro romantiku i intimni zivot i cestu viry spolecne. Zena je muj stit a ma ochrankyne pred nastrahami sexuality a tlaku dnesniho sveta a pokud mam potrebu stisit sve telo pod tlakem dnesni doby a i s biologickeho chemickeho duvodu tak nemiluju svou zenu jen proto ze me maximalne uspokoji a ze je mi s ni dobre v sexu ale celkove protoze ja jsem tak nastaveny. Pro me uloha sexuality ve vztahu znamena bezeslov oddanise jeden druhemu a zdurazneni o tom ze jsi moje muj laska. Ostatni praktiky jsou anomalie ale nikomu to neberu. Nyni zenu hledam a az najdu tu pravou pak jiste mi intimne da svou lasku najevo a dalsim prislusenstvim sexuality v partnerstvi bude rovnovaha vyrovnanost a ochrana pred tlakem tohoto zvraceneho sveta plneho sexu drog a intrik. Nyni jsem sam a divam se na tuto diskusi trojmo: z pohledu bible, z pohledu omylneho manzelstvi a lasky z jedne strany a trocha toho sexu, a z pohledu stavajiciho kdy jsem sam. A moje odpoved zni! Neco jsem hledal neco jsem nasel neco jsem mel a to neco jsem chtel aby fungovalo a ja to miloval ale to neco mi proti moji vuli bylo vzato protoze to nefungovalo jak melo a proto chci najit novou pravou lasku a napojit to kde vlak vykolejel a pokracovat. Musi to fungovat a pak je clovek v poho a nerusene muze navstivit svatyni svatych. Ted jsem sam a beda mne.

georgepha 21.6.2013

A stastny ten kdo je v Kristu se svoji zenou...Preju nadherny den vsem....

jarca 3.7.2013

Ahoj,Jirko,děkuji za upřímné vyznání svých bojů a tlaků...S pohledu ženy,která je taky rozvedená chci říct,že pro mě není tak hrozné to,že nemám sex,ale že jsem sama.To že si nemám s kým večer povídat,komu naslouchat,s kým si dát čaj,s kým si zahrát šachy,s kým se dívat na film,ke komu se přitulit...
To je pro mě daleko horší.A tak svoje večery trávím modlitbou,čtením,filmem a doufám,že se to jednoho dne změní:-)Jsem taky velice zklamaná a zraněná z předchozího vztahu,bojím se znovu důvěřovat,ale ještě víc se bojím zůstat sama.To co mi chybí je mužské obětí,to že nebudu muset sama o všem rozhodovat a budu mít v muži pevnou oporu.Až se takoví najde,tak pak nebudu mít problém být sním jedno tělo a milovat ho-moje láskla a mé city pramení s důvěry.Pokud budu důvěřovat a on mě pak se vrátíme do ráje:-).Jarca

marcell 3.9.2013

Ahoj vespolek.

Myslím,že nadrženci zůstanou vždy nadrženci, ať ze sebe dělají navenek svaté nebo ne,přece jenom je to v danné duši zakořeněné už od jejího zrodu třeba i tisíce let zpátky,takže pokud byl v minulém životě majitel bordelu nebo proutník a nebo nevěrník do určité úrovně se tyto vlastnosti nesou dále a dále a lze je jenom zmírnit,nikoli úplně vytlačit.Svatý Pavel a všichni ostatní museli mít na přirození snad okovy a musli být neustále v duchovním delíriu,aby si ubránili tehdejšímu světu a chtíči.

oneanother 4.9.2013

Marceli také jsem dřív věřil na reinkarnaci, ale poté co jsem se obrátil ke křestanství už rozhodně ne. To se s křestanstvím neslučuje, aspon ne teda s tím nezvraceným. http://www.odkrytepravdy.cz/clanky/slovnik/reinkarnace.html

marcell 7.9.2013

No jo,odkryté pravdy.Dogmatici si nikdy nedají pokoj :-) Zkus si přečíst slova Kristovy od Boženy Cibulkové kde jí Bůh otec dává nepoznané ještě.Otázka je,co je to křesťanství,to je dost široký pojem.Ono dnešní kněží a vůbec celá církev se chová tak nějak dogmaticky a jak se řiká,hrajou si na tom svém oploceném svorečku který je opolcen dogmatismem až po krk a dále přes dvoreček nepřekročí,což je na jednu stranu dobré,takže nemohou padnout,ale zároveň jsou vědomostně na stejném bodě jako před 2000 lety.Já jak jsem poznal katolickou římskou církev,tak z toho cítím pořád jedno a to samé,člověk se nepohne dál duchovně myslím v rozvoji vědomostním,pořád opakujou do zpitomnění stejné veše a vzorce slov,což už začíná být ohraná písnička.Takže z toho důvodu jsem ještě přibral další vědomosti.Ostatně nejsem sám další lidi též znají Slova Kristovy,zkus si je přečíst a tam je rozvedeno proč tenkrát nemohlo být vše v Bibli jelikož římská monarchi si tam dala to co se jí hodilo do krámu,protože by věděla že některé verše a moudra by natoli ovlivňily lidi,že už by nebyli ovladatelní pozemskou vládou a kvůli spoustu dalších důvodů.Ona katolická Církvev se k tomu přiznala,že spousta svitků bylo tehdy zničeno,takže tam nejsou zapsané veškeré moudra které by tam měli být.Takže z toho důvodu je Bůh Otec sdělil jedné,dnes už mrtvé vizionářce.Ve středověku by to zase nebylo možné,protože takového člověka by ty primitivní kněží okamžitě měli za rouhače a buď by ho upálili nebo ukamenovali,jelikož inteligence nebyla o moc větší než současní Islámisti.Takže celkový postoj,jestli budem vzati a nebo vytrženi myslím nespočívá v jedné věci jestli je reinkarnace nebo ne,to není myslím vůbec důležité, podstatná je láska k Bohu a jestli modlitba je procítěná a má v sobě něco a celkový vztah a jestli naše duše žila jako nesmrtelná už před tím nebo ne,myslím že to je naprosto nepodstatné pro spasení.To je jako kdyby se člověk ptsal,jestli má dojet nakoupit tímhle autem které je menší nebo tím druhým které je větší.Naprostá prkotina podle mého názoru.Bůh otec bude hodnoti víru a ne takovéhle řekl bych podružné záležitosti.
Ostatně když by to vzal člověk z filozofického hlediska,tak Kristus prakticky takovou reinkarnaci učinil,když vztal z mrtvích a dostal nové tělo nahoře,takže jeho předešlý život zde s Apoštoli jse dal přirovnat jako minulý.Takže to nepopírám už mě unavuje neustále dogmatický postoj,takhle to bude ty,ty,ty nebo budeš potrestán.Jelikoš lidé neznají Boha a myslí si že je to ten tvrdý a přísný co sedí nahoře a jenom trestá nene.Jelikož lidé myslí svým omezeným myšlením,tak nejsou schopni se dívat na svojí situaci z pohledu duchovního tzv.druhého astrálního světa.Jelikož existuje více pater Nebe tak stejně i tak existuje stejné množství pekelných světů připravených buď utrpení z důvodu hříchů a nebo jako nápravný sektor pro různý stav různých duší podle hloubky jejich viny.někdy se tomu řiká,očistec či předpeklí.Takže kněží a Církev nemohou logicky znát více,jelikož jako zkamenělá Církev se drží pouze jednoho názoru a nejsou ochotni přijmout více vědomostí.Vždyť i Kristus pravil,zkoumejte veškerá nová proroctví nebo vize,zda jsou odmne.Takže tím chtěl říct prakticky,že jeho moudra jsou nekonečná a že jeho moudra rozhodně neskončila u Bible,to by bylo docelá troufalé,studnici vědomostí ohraničit pouze Biblí a ještě k tomu nedokonalou.Samozřejmě ti co se na tom podepsali budou potrestáni,protože to už je kažení Božího plánu a rouhání proti duchu svatému dá se říct úmyslné zamlžování pravd.Ale o tom více až každý postupem času v životě prozře zkrze ducha svatého,pokud dostane takovou milost.
Takže závěr je ten,že se snažím být velkorysý a zkoumám i to co není v Bibli,jelikož nejsem dogmatik se šupinama na očích.

Jinak se měj hezky ať ti Bůh pomáhá.

marcell 7.9.2013

Setkal jsem se i s názorem Jehovistů,že Panna Marie je ďáblovo dílo a podobné *račky.Takže s těma jsem yl rychle hotový s těmi se nedá skoro rozumě bavit hned jsem odešel.Ty by se hodily na úroveň tehdejší středověké primitivní církve,protože podle nich pouze oni jsou ti nejchytřejší a mají prvadu ale oni to dávají znát docela i takovou skrytou agresivitou a člověka by za sebemenší hřích snad hned zatratili.Žádná milosrdnost v nich moc není tedy co jsem zatím poznal.

dikobraz 7.9.2013

A mně zas unavují žvásty od duchovního vlivu gnosticismu , které se stalo jádrem pro dnešní newage. Epištola Židům jasně popisuje, že není více rození a umírání. Lidé zemřou a pak půjdou na soud . Žádná reinkarnace je ( nás ) nečeká !!! Neboť Kristus nevešel do svatyně udělané lidskýma rukama, která je předobrazem té pravé, nýbrž do samého nebe, aby se nyní za nás ukázal před Boží tváří. 25Nepřišel ani proto, aby častokrát obětoval sám sebe, jako velekněz každoročně vchází do svatyně s cizí krví, 26neboť by musel od založení světa častokrát trpět; nyní však je zjeven jednou při dokonání věků ke zrušení hříchu skrze svou oběť. 27A jako je lidem uloženo jednou zemřít a potom bude soud, 28tak i Kristus, když byl jednou obětován, aby vynesl hříchy mnohých, podruhé se bez hříchu ukáže k záchraně těm, kteří ho očekávají.

marcell 8.9.2013

No jo,každého unavuje něco jiného tak má smůlu, každá duše je na jiné duchovní úrovni jak vědomostní,tak i názorové tak i pohledové takže každý ať si jede po svém směru protože pouze Bůh rozhodne kdo měl jaké vědomosti a z jakého pohledu či strany či víry se k nim dostal.A jaký měl vzah a všechno okolo už je jenom podružný balast za nebo pro, by se rasy a národy nejlépe navzájem umlátili či postříleli protože každý má jiný názor.To musí posoudit pouze Bůh Otec a jeho duchovní andělská rada kdo a co udělal špatně a na jaké úrovni a procítěnosti je jeho duše.Mnoho lidí stále považuje vztah k Bohu pomocí směrnic jenž vypadjí následovně,Budeš umět evengelium-(Bibli) na zpaměť viz jehovisti a další nebo alespoň částečně budeš mít přehled co je v ní napsáno a budeš se modlit pravidelně a máš dobrý vzah k Bohu,ale to je mylné až nesmyslné, tím se rozhodně nedá posuzovat celkový vzah k Bohu a nebo duchovní úroveň.Člověk na oko koná něco jiného než čím ve skutečnosti je a s určitostí to vyjadřují tyto slova,>mnoho lidí mne chválí pouze svými ústy,ale srdcem svým jsou odemen na míle daleko>.Takže účastnit se Nedělních mší a mít nadupaný mozek veršema rozhodně nevydává svědectví o tom že jsem super čistý a super křesťan,protože člověk nevidí sebe z druhé duchovní strany astrální jako nás vidí andělé a duchovní bytosti a celá Boží rodina.Pokud by člověk dostal tu možnost se na sebe podívat z opačné strany,tak by poznal svoje nedostatky a mnohdy i negativní vibrace jenž ubližují nebo narušují vibrace duchovního světla božího, chyby kterých se stále dopouští mnoho lidí které zatím nevidí.Pro mnoho katolíků skončí vztah s Bohem jak-mile zavřou dveře kostela nebo odejsou ze svým sborů a řeknou si,tak už to mám za sebou.Mnoho takových jest.Takže v konečném důsledku můžete sami vidět a současně i posoudit,že není všechni zalto co se třpití,já taky nejsem dokonalý,takže se k tomu přiznávám s upřímností.
Takže význam celého tohoto článku jest napsán byl, s pravdivostí vlastní a za pomocí vlastního svobodného názoru jenž je dán všem obyvatelům země.Takže konečný význam a smysl jest každý ať se řídí svými směrnicemi,jak nejlépe cítí a jak ho duch svatý vede.

Toť vše.

marcell 8.9.2013

ještě na závěr bych si dovolil říct že souhlasím s tebou uživateli >dikobraz> že pánem tohoto hmotného světa je padlý anděl Santan dříve Luciel.je to trest za prvotní hřích kdy Bůh uvalil trest na lidstvo.Ale vážně a také s tebou souhladím,že sem leze kde kdo jako když padl komunismus po plyšáku,tak se sem začala valit všejaliká pakáž,ale neberte to nikdo osobně.Takže plně s tebou souhlasím,že se chodí kde kdo s různými druhy vyznání po Budhisty,Hindusismus,Islam,Mormony,nebo bratři sedmného nebe apod.,že to není klasicky čistá křesťanská společnost.Jo kamaráde to bys ses musel vráti do roku 100 kdy začinali prvotní křesťané v Israeli,ale jak šel čas tak i dnes tzv.tisíciletá církev si dělá co chce.Takže je to vlastně taková džungle tady.Já netvrdím,že Bibli nevěřím,věřím,ale čtu i další věci abych si nadnima učinil vlastní názor ale neznamená to,že to musím brát za bernou minci.
Jinak souhlasím také s tím že Bibli vlastně na 100% nikdo nerozumí,protože je to všechni v podobenství a lidé vlastně nosí v hlavě naučení verše kterým z 80% nerozumí nebo neznají přesný význam,neboť moudrost byla skryta před moudrými.Takže není důvod se tady zbytečně rozčilovat a být agresivní to už pomalu začíná jako u těch magorů Islámistů.ale křesťan má zůstat v klidu a ne se rozčilovat a hned jít na nože,ale v dnešní době se obávám,že by to bylo už na atomovky nebo vodíkové bomby.

jarca 8.9.2013

Koukám,že se zde ženy moc nevyjadřují,čím to asi bude?K tématu,dopředu neodsuzuji nic co si nepřečtu a neprozkoumám.A tak jsem se zakousla i do paní Cibulkové,jejího života a díla.Podělím se s vámi o můj laický dojem.Jsou to slova plná lásky,klidu a míru...Na druhou stranu už ve starém zákoně se vyskytovali lživí proroci,kteří hlásali pokoj,pokoj...Jelikož uznávám Bibli za jediné pravdivé Boží slovo,považuji výroky B. Cibulkové za ryze osobní a velmi emocionální,jak to u nás žen bývá.Pokud by se skutečně jednalo o zjevení Krista a jeho slova,jistě by si sám sobě neodporoval,to by jinak ze sebe činil lháře.Např. B. Cibulková mluví o spáse všeho vesmíru,včetně padlích andělů.Kristus mluví jasně o tom,že satan a všichni padlí andělé skončí v ohnivém jezeře.Je toho daleko víc co si navzájem protiřečí. Připomínám fakt,že i satan je padlím andělem světla.S kým to paní Cibulková mluvila?Kristus to jistě nebyl.Přečtěte si toto,je to citace jejího duchovní zjevení.
Spojení duchovních směrů Západu a Východu nastane až křesťanství přijme reinkarnaci jako součást svého učení a Východ přijme Krista jako svého Spasitele.“Více zde: http://www.rahunta.cz/news/pani-bozena-cibulkova-pisarka-slova-boziho-1-zivotopis-/.Věřím v Boží lásku a milost,ale tohle to určitě není. Né vše co je duchovní pochází z Ducha Božího. Budme pro to opatrní,vše skoumejme,držme se slova pravdy,hlavně ho prakticky žijme.Jarca

dikobraz 8.9.2013

Ok , já souhlasím s Jarca. Celkem to dobře srovnává a posuzuje. Ono už je na této seznamce i celkem zajímavá simbióza mezi katolíky a protestanty. Natož ještě připouštět východní náboženství a další ismy. To, že tohle už od samého počátku není vlastně vůbec žádná křesťanská seznamka , jsem už snad díky Bohu pochopil. Můj cíl ani není s nikým válčit. Ať si klidně každý věří čemu chce a jde po cestě po které chce. ( Jak se říká , kdo chce kam, pomozme mu tam ) . Ale zas na druhou stranu , řekl si tohle i Ježíš v Getsemaně ? Ostatní náboženství nevěří v Ježíše ,co by v Mesiáše , dokonce i jistá židovská komunita jím pohrdla a nepoznala naplnění staroazákonních proroctví o Něm. A tak se dokonce i Ježíši začala vysmívat slovy : pokud jsi syn Boží , sestup z kříže. Zachránil jsi ostatní a sebe zachránit nedokážeš ? Nevadí , máme zde ještě další duchovní vůdce a další duchovní cesty dnešní optikou. Vlastně kdyby se Ježíš neobětoval a nepotil krev v Gesemaně , vůbec by se nic nestalo. Všechny cesty vedou k Bohu , že. Byl to ale touto optikou hlupák. Vlastně si mohl podat ruce s buddhou a žít v klidu. Jenže ono to tak není ! Ani sám mistr Jan Hus nedělal tento kompromis a toleranci , proto byl upálen. On sám řekl , že nemůže jinak, než aby šel proti svému svědomí , které měl zajaté Duchem svatým. V tom okamžiku si člověk musí říci, chci se líbit lidem a nebo Bohu ? Pán varoval skrze učedníky , že v posledních dnech přijdou démonská učení , proto se mějme na pozoru ! Nechť nám všem Pán ukáže tu správnou cestu a dá milost poznat Jeho pravdu , byť se bude i lišit od většinového uznávaného myšlenkového proudu. Amen

oneanother 8.9.2013

Marcell. Hele nic proti tobě, to na úvod. Jen to, co si mi popsal se dost slučuje s budhismem a východními naukami vůbec. Já jsem tyto duchovní směry důkladně studoval (než jsem se obrátil plně ke křestanství ), i praktikoval ve svém životě. Takže si troufám tvrdit, že dané problematice v rámci možností rozumím. Ale prostě tohle se s křestantsvím neslučuje, Existuje sice křestanská mystika, gnosticismus atd, ale to už má velmi blízko k východním duchovním směrům. Nebudu to co si napsal, nějak zvlášt dál hodnotit. Akorát bys mě napsal, že jsem dogmatik. Je na tobě aby sis vybral. Ale co tak můžu soudit už sis asi vybral...
Měj se hezky.
Ahoj.

brno79 14.2.2014

Ježíš se sexem neměl žádný problém, pouze chtěl, aby sex byl prováděn pokud možno s láskou k druhému člověku, nikoli pro bezduché ukájení.
Problém se sexem udělala až církev, nikoli Ježíš.

zvedavy 14.2.2014

Když byl Pán Ježíš v těle jako Syn člověka, tak možná problém se sexem měl. Myslím, že poznal všechna lidská pokušení, tedy i toto. Rozdíl je, že ničemu nepodlehl. Židovství ale sex nezakazovalo, tolerovalo mnohoženství, Pán Ježíš vyloučil jak rozvod, tak i možnost mnohoženství. O sexu nemluvil, že má být s láskou a pak je to OK, ale že má být v rámci manželství (tedy zákaz cizoložství, smilstva vč. žádostivých pohledů, kde zpřísnil dosavdní zákazy i na oblast mysli). U manželů ale nerozebíral, že se jeden chce >jen ukájet>. Prostě u manželství bral sex jako naprosto samozřejmost. Církev ale myslím velmi pochybila, když se udělal ideál z mnišství a celibátního života. Myslím, že obecným vzorem v křesťanství by neměl být asketický styl života Jana Křitele, ale spíš to, jak na zemi žil Ježíš. Jan se postil, Ježíš šel i na hostinu a farizeové mu vyčítali, že >jí a pije>. Jan >nejedl a nepil>. Co dělal Jan bylo správně, ale následovat máme Ježíše, ne Jana Křtitele.

pokus 15.2.2014

BLUDAŘ ZVEDAVY:Tato slova jsou totálně bludná. UVZKdyž byl Pán Ježíš v těle jako Syn člověka, tak možná problém se sexem měl. Myslím, že poznal všechna lidská pokušení, tedy i toto. Rozdíl je, že ničemu nepodlehl.UVZ Další známka toho, že zvedavy je popírač Božství a dokonalého lidství Pána Ježíše Krista a tedy je BLUDAŘEM! Za povšimnutí stojí, že tento bludař, využije slov dotyčného jedince Brna79 o tom, že Ježíš se sexem u lidí, neměl žádný problém, tedy že jim Ho nezakazoval, v překrouceném slova smyslu, tedy tak, že Ježíš měl hříšné myšlenky na ženy atd. a tudíž poté dokonalého Božího Syna, tedy Boha, označuje za hříšníka!!!Připadá mi, že tu pouze úmyslně šíříš zákeřné bludy, které jsi přejal od vyškolených bludařů!!! Jak vůbec tak rouhavě můžeš mluvit vůči Bohu? Neboť Ježíš je Bohem, který stvořil svět!!! UVZ On je obraz neviditelného Boha, prvorozený všeho stvoření. Vše v nebi i na zemi bylo stvořeno jím - to, co se vidí i co se nevidí, trůny i panství, vlády i mocnosti. Skrze něj a pro něj bylo stvořeno vše a on je přede vším a jím všechno stojí.UVZ /Ko 1:15-17/Je to Bůh zjevený v těle!!! UVZTajemství zbožnosti je bezesporu veliké: On/Bůh; má pozn/ byl zjeven v těle, ospravedlněn v Duchu, ukázán andělům, zvěstován pohanům, vírou přijat ve světě a vyzvednut do slávy.UVZ Nejspíše se snažíš opět o zákeřné překroucení Božího Slova z této části Písma Svatého UVZProtože sám trpěl ve svých zkouškách, může teď pomoci těm, kdo procházejí zkouškamiUVZ/Žd 2:18/ a proto jsi již po několikáté potvrdil, že se na tebe vztahují slova z 2.Pt3:16. Ocituji zde část úvahy k dokonalému Kristovu lidství a zároveň i jeho Božství od Williama Kellyho na tento verš z Židům 2:18: UVZ Kristův soucit je spojen s Jeho kněžstvím na výsosti. Není soucitný s hříchem ani s hříšníky jako takovými, ale s trpícími Božími svatými/v Kristu spasenými jedinci; má pozn./. Zároveň Duch svatý hledí zpět na Kristovu vlastní zkušenost, když byl na zemi. Byl pokoušen, ale tehdy pokoušení nebylo žádným způsobem zevnitř/tak, jak by tu chtěl bludařsky namluvit pravý opak zvědavý, má pozn/. V Něm nebyl sklon ke zlu, který by odpověděl na Satanovy pokusy; ale naopak všechno, co nepřítel nalezl, byla závislost na Bohu; prostá a neochvějná víra v Jeho slovo; nikdy tělesné působení jako v našich srdcích. Proto poněvadž v Kristu naprosto nebyla vnitřně přítomná svévole, poněvadž v každém směru nenáviděl a zavrhoval zlo, nebylo tu nic než utrpení. Výsledek pokoušení na padlé lidství není utrpení, ale spíše radost, pokud můžeme nazývat radostí to, co je uspokojení naší zlé přirozenosti. Kristus o tom nevěděl nic ve Své vlastní osobě ani ve Své zkušenosti. Z pohnutek těla, z vnitřního nucení k hříchu neměl nic: UVZ byl bez hříchu UVZ /2.K5:21/ UVZ Tolik od Kellyho. Jinak mi nezbývá než zde ocitovat slova z 1.Tm4:1-2 UVZ Duch říká jasně, že v posledních časech někteří lidé opustí víru, aby následovali bludné duchy a démonické nauky. Prolhaní pokrytci s cejchovaným svědomím UVZ

zvedavy 16.2.2014

Váhal jsem, jestli mám reagovat na psaní toho bludaře a lháře. Nebudu reagovat na něj, on ani nějací strejcové, co píšou, to mě nezajímá. Ale k biblickým pravdám. Ježíš, když žil v těle na této zemi, tak byl podroben pokušením. Pokoušen byl od Ďábla na poušti, ale nejen tam, pokoušel ho třeba i ap. Petr. Na poušti bylo pokušení dané tím, že Ježíš 40 dní nejedl, pak byl pokoušen v oblasti pýchy, byl pokoušen, aby dokázal, kým je - Božím Synem. Ježíš nebyl pokoušen jako Boží Syn. Jako takový by pokoušen být nemohl, do doby, než se stal Synem člověka. Božského postavení se Ježíš dobrovolně zřekl, což umožnilo, aby ho Ďábel mohl pokoušet. A umožnovalo to to, že Ježíš byl tehdy Synem člověka. Narozený z Marie, tedy v těle zasaženém lidským hříchem. Jako protestant nevěřím dogmatu o neposkvrněném početí. Dle něj Marie se narodila, aniž by byla zasažena prvotním hříchem, tedy v hříšném těle. Věřím, že nejen Marie se narodila v těle poznameném hříchem člověka, ale i Ježíš. Ježíš při narození nedostal tělo neposkvrněné prvotním hříchem, jak kdysi Adam. On se narodil do těla, které bylo poznamenáno hříchem. Tj. na Ježíše skrz jeho tělo mohla útočit všechna pokušení, které pro člověka existují. Ježíš měl i druhého rodiče, Otce v nebi. Jenže postavení Božího Syna se zřekl, aspoň pro službu na zemi a dílo vykoupení. Postavení Božího Syna, k tomu se Ježíš vrátil až po vzkříšení. Dočasně se ho zřekl a nevyužíval toho, že je Boží Syn. Proč Ježíš na zemi sice byl Boží Syn, ale nevyužíval toho a žil jako Syn člověka? Proto, aby nám byl ve všem podobný. Ježíš tak osobně poznal všechna naše pokušení a slabosti. Nezvládal to silou autority Božího Syna. Zvládal to, protože mu sílu k tomu dával Duch Svatý, který na něj sestoupil. Tedy Duch jeho Otce na něm, skrz něj dělal své mocné činy a ne skrz to, že byl Boží Syn. - koho zajímá více, doporučuji přečíst první kapitoly listu Židům. Jinak já tu nebudu už reagovat, co napíše bludař pokus (on v podstatě popírá Ježíše přišlého v těle, takže dle Jana je antikristem, jedním z mnoha antikristů), budu ale ochoten případně něco vysvětlit, jak to chápu, jiným lidem. Klidně napište, jak to vidíte. Nepovažuji se neomylného, pouze odmítám, dávat se poučovat od jednoho člověka. Taky je zřejmé, že aspoň v něčem se mnou nebudou souhlasit katolíci, kteří věří, že Marie a potažmo i Ježíš se narodili, aniž by měli tělo zasažené dědičným hříchem. Zde nemá smysl opakovat staré argumenty.

pokus 17.2.2014

Právě jsme mohli vidět upgrade 1 kW mixéru od Horsta Fuchse na 2 kW, u kterého nejen, že jeho čepel z nerezové oceli stačí opláchnout pouze vlažnou vodou, ale při svém dalším použití zvýší svůj výkon vždy o jeden kW. Ty nehorázné bludy vůči Bohu zjevenému v lidském těle, tedy jedné z osob Božích, tedy vůči Božímu Synu, Synu člověka, Mesiáši Izraele, dokonalému člověku bez hříchu, všemohoucímu Bohu, proroku v jedné osobě Ježíši, jsou shrnuty v této jedné větě cituji jí :UVZMarie a potažmo i Ježíš se narodili, aniž by měli tělo zasažené dědičným hříchemUVZ , kterou vyjádřil dotyčný bludař, co jsem již tušil v jeho předešlých reakcích, ale nebyl jsem si tím zcela jist, a tak jsem se zdržoval vynesení tvrdých výroků!!! Z tohoto vyjádření lze jasně vidět, že je to nehorázný bludařský mixér, který zmixuje jednu Boží pravdu o tom, že Maria byla hříšníkem, s nehorázným bludem, že Syn Boží,=Syn člověka, tedy dokonalý člověk a zároveň i Bůh, byl zasažen také hříchem!!! Zde máš čtenáři naservírováno otrávené jídlo a aby to nebylo tak nápadné, že je otráveno, tak je k tomu ještě přikryté poklicí snažící se k tomu dodat nějakou tu lidskou moudrost s hanebně použitou a tedy překroucenou jednou Boží pravdou!!! Nemám čas tady nyní vyvracet ta bludná tvrzení, ale doufám, že se o víkendu/možná až ten další/ k tomu dostanu, abych je biblicky všechny vyvrátil. NIKOLI kvůli tomu, abych nad někým tady zvítězil, či někoho ponížil, a pěstoval si tím vlastí EGO, ale předně abych obhájil Boží Pravdu, kterou si zákeřně usurpuje ten bludař, a také kvůli ostatním, aby těmi jeho bludy nebyli svedeni! Dávám zde odkaz k úvahám o Kristově Božství a lidství. Od Westcotta, je to poměrně složité, a pro ne moc znalé Křesťany/spasené jedince, Boží děti/ Božího Slova nesnadno srozumitelné, ale jinak jsou úchvatné/chce to pomalinku číst a mít při tom otevřenou Bibli a porovnávat to/. Srozumitelnější jsou úvahy od J.N. Darbyho a Williama Kellyho. Bude-li mít někdo zájem je to zde http://www.sirenipismasvateho.cz/Velikost_Syna_etc-w.pdf

pokus 18.2.2014

Jinak se omlouvám ocitoval jsem špatnou větu měla tam být tahle UVZ Věřím, že nejen Marie se narodila v těle poznameném hříchem člověka, ale i JežíšUVZ.

Uložit