Sexualita a víra

Sexualita bez lásky je podobná jako článek bez hlavní stati: Myslím to tak že pohlavní styk by měl být doprovázen láskou a většímu sblížení, pokud se tak děje, tak sou obě strany spokojené a můžou založit rodinu a mít děti Je to dobrá myšlenka a stojí za diskusi

mdo filip 21.8.2008

komentáře: (58)


marklish 2.9.2008

Takto napsaný text je sice pěkný, ale nijak zde nezmiňuje Hospodina, to znamená, že článek říká, že každý kdo má lásku a větší sbížení může praktikovat sex. Ale Bůh říká, že sex a milování patří do manželství. Sex je dar a hluboký citový svazek, který bychom neměli provozovat s kdekým. Jako Boží děti nemůžeme znesvěcovat naše těla smilstvem, ale pokud chceme zakusit Boží dar, tak jedině v manželském svazku.

othar 14.9.2008

jj to je asik pravda mno .. je to jasné .. přece Bůh dal sex a vše kolem jako úplný vrchol dobře fungujícího manželství ... jsem s tím ztotožněn ale možná jenom proto že se tak nějak ode me jako od věřícího člověka očekává abych s tím byl ztoožnen ... jednou jsme se o tom bavili na dorostu tady u nás v ostravě a někdo položil prostou otázku .. >proč to bůh zakazuje před manželstvím, když by to teoreticky mohla být dobrá věc i před manželstvím> ... je asi jasně že každému dojde že to není uplně bežná věc která by se měla dít často ... ale na tom zníněném dorostu uvedla jedna slečna příklad .. >co když jsou spolu dva lidé .. mají se rádi .. ale ne jenom tak nějak povrchně .. prostě jsou už spolu několik let .. a oba už zistili, že by s tím druhým chtěli být opravdu vážně .. a dlouho do budoucna (neli napořád) ... ale ještě nechcou uzavírat manželství kvůli škole .. a tak . prostě s tím chcou ještě chvíli počkat ... noo a co když na to .. prostě dojde .. jaký mají důvod čekat? .. jde opravdu jenom o ten obřad? .. nemůže se potom ten samotný obřad .. ta svátost .. stát jenom nějakou .. >vstupní branou> .. povolenkou pro sexuální život?> ................ berte to tak že chci jenom rozpoutat diskusi .. jenom .. uvažuju nahlas :-) ..

davira 24.11.2008

Ahoj,
co se tyka sexu pred manzelstvim. Ja se na to divam asi takto, nikdy nemuzes mit jistotu, ze si toho partnera opravdu vezmes. Tudiz rizkujes, ze sve telo das nekomu jinemu nez svemu mamzeli! A dale se Bible jasne vyjadruje k tomu, ze SEX byl dan pouze do manzelstvi k jeho naplneni. Jestli se clovek snazi obejit Bozi postup riskuje daleko vic nez sex muze nabidnout. Sex je skvely, protoze ho stvoril Buh, on take dal jeho cas. Je to jako s botama nikdo si nekoupi nedodelane a poradne nezasite boty, protoze jim proste neco chybi. Mozna sposta z nas nevi co, ale ten kdo je vyrabi to vi a da je k prodeji az jsou hotove. V dnesno dobe je Sex neco bezneho,protoze to svet pospinil, ale pro me osobne je to nejvzacnejsi vyjadreni citu k druhe osobe. Vyjadreni co pro me znamena. Jen je mi lito, ze i krestanskych kruzich je vice nazor sveta nez toho kdo Sex stvoril.

uhlobaron 26.11.2008

jste si jistí že víte o čem tady píšete? díváte se kolem sebe?? lidi spolu spí mimo manželství bez ohledu na to jestli jsou věřící nebo ne ...
tak abyste se zbytečně nezavírali do nějakého omezení které stejně nefunguje a dost pochybuju, že to po nás Bůh chce...
to že faráři kteří sami žijí v úplně jiném světě dávájí požadavky na to jak má křesťan žít a co smí a nesmí považuju spíš za tragický omyl....

davira 27.11.2008

No ja nevychazim z uzasu, co se tu nedozvim. Jestli chces reklamovat to ze to nefunguje tak to rekni tomu kdo to vymyslel. A to je Buh, nevim jak chces reklamovat neco co je dokonale .)) osobne neznam lepsi zpusob a prizpusobovat se svetu? To pak tomu svemu Bohu moc neverim. Vzdy mas na vyber, jit s proudem nebo s Bohem. Mi je osobne velice lito, ze zahazujem tak uzasne moznosti ukazat, ze je Buh zivy a je Bohem zazraku. Nenechme si ukrast cistotu !!!

davira 27.11.2008

Jeste, ze vime co Buh po nas >chce> dokonce je to i pisemnou formou ve vetsine svetovych jazyku !!! Staci jen otevrit Bibli a cist. Na svete neni lepsi navod pro zivot. Primo od vyrobce!!!

coky 7.1.2009

Takže, když teď lidé vstupují čím dál později do manželství nebo vůbec, tak sex za chvilku zakrní? Já myslím, že nějakému Bohovi je úplně jedno kdy kdo sexuje.

mojzismira 27.2.2009

Kdyby bůh nesouložil s bůh ví kým, tak by Adam a Eva nebyli tací dementi...a věděli by, že sex mezi sourozenci plodí zdegenerované děti, přece!!!! Šak sa podivajte kolem sebe a uvidíte, že je tu samý degen...a ještě na takovýchto stránkách, kde momentálně přidávám komentář...váš pastýř Mira.Bůh s Vámi...,ale be ze mě!!!

radim 21.3.2009

RE: Othar:
No, máš pravdu, že jakmile jednou překročí nějakou hranici, pak si může kdykoliv říct >Tak jednou jsem to už zkusil, podruhé mě to už nezabije...>. Manželství, je určitě důležité, protože muž tím ženě říká, že to s ní myslí vážně... Žena pak obvykle očekává, že bude ochoten s ní založit rodinu. Jinak myslím, že manželství by nemělo být překážkou školy, ale případné dítě by překážkou být mohlo. Možná ještě inspirující otázka: co by jste dělali, kdyby jste žili někde kde neexistuje nikdo kdo vás může oddat? Např. pustý ostrov, nebo prostě cizí země, kde vás např. z náboženského důvodu odmítnout oddat.

uhlobaron 3.5.2009

mojzismira je vtipálek:-DDD

ovca 1.6.2009

Ahoj,
ano pohlavní styk bez lásky je téměř tělocvik nebo sport, ali i s monovanou láskou patří jen do manželství. Bůh nám to tak řekl a navíc si myslím, že hlavně ženy to nějak podvědomě cítí, že potřebují mít jistotu, že ten, komu se odají je nenechá být. Ikdyž se mnohdy snaží tvářit, že jako ne. I nevěřící kamarádky přiznávají, že v manželství je sex lepší už tím, že mají jistotu, ale taky protože se s tím druhým lépe znají, něco spolu prožili, něco je spojuje. Bůh nedává nesmyslné přikázání. Chrání nás před zbytečným a bolestným zraněnim.Tak se toho držme.
Ovca

barunka88 6.6.2009

Milostný akt bez lásky je projevem neovládnutí touhy, větší či menší nemorálnosti, neúcty k sobě samému i k druhému člověku - pokud se toto zdá špatně pochopitelné, ráda vysvětlím.
Je lépe být pannou třeba až do smrti, než-li se vyspat s někým bez lásky nebo dokonce jen proto, abych to už měla za sebou, protože dav dneška si toho žádá.
Neexistuje jiná správná možnost, než milostný akt + láska.
Milování až po manželství nás má především ochránit - před lidmi, kteří by nám klidně lhali, že náš milují a chtěli by jen toto - sex. Má také ochránit naše děti - že budou zabezpečené a vyrůstat v úplné rodině, což se dítěti, je-li rodina dobrá, minimálně do jeho vývoje VELICE HODÍ A PŘISPÍVÁ K DOBRÉMU VÝVOJI DÍTĚTE.
Sex - milostný akt po manželství nás také učí, že pro lásku a pro vztah jsou důležitější věci, než sex. Ano, opakuji znovu: Pro lásku a pro vztah jsou mnohem důležitější věci než sex. Je to souznění - tedy přátelství, budování společných cest, něžnosti, romantické chvíle. Bez tohoto lásku nevybudujeme a tudíž ani ne onen správný sex, v dobrém smyslu.
Kam se všichni ženou? Znovu opakuji, lépe je zůstat pannou až do smrti, že se milovat s někým koho já, nebo kdo mě, nemiluje. To se opravdu měří ženská přitažlivost a ženství počtem >vyspání>? Tak to vůbec není! Prouďme se, než bude pozdě.

engelmar 11.6.2009

Dost jsem o tom přemýšlel a myslím si, že na tom něco je, že církev chce tvrdá pravidla, i když jí za to všichni kritizují. Potom už by to nebyla církev. U kluka je ovládnout své pudy někdy dost těžké obzvlášť když jse ve vztahu, ale pokud se člověk ovládne, cítí se připraven, že pro tu pravou bude první. Já už mám jeden vztah za sebou a docela dlouhej a už jsem myslel, že to poruším, protože jsem věřil, že to je na furt. Nakonec to padlo, takže jsem rád, že jsem odolal. Člověk nemá žádnej vztah jistej, proto asi je lepší počkat do manželství.

depayns 2.7.2009

Podle mne láska posvěcuje vše a když se dva lidé hluboce milují a jsou si svou láskou jistí tak není důvod aby si sex odpírali. Ti co chtějí druhým své názory vnucovat tím že se je snaží autorizovat Bohem by si měli uvědomit že toto právo přísluší jenom prorokům. Láska neudělá bližnímu nic zlého. A to co je mezi dvěma lidmi kteří se milují je jen jejich věc. Druzí nejsou povolaní k tomu aby je soudili a rozhodovali za ně jak mají spolu žít. To že něco stojí v Bibli ještě neznamená že je to Boží vůle. Hodně lidí si plete Bibli s Bohem a hlavně si neuvědomojí že Bibli můžou chápat nesprávně.

uhlobaron 7.7.2009

depayns... zkusil jsi někdy svoje tvrzení dát do placu s nějakým kaotlickým kněžím straším řekněme 40 let, někde na moravě? bys koukal jak by tě hnal:-DDD
páter Špidlík, ceněný to kardinál ve vatikáně napsal před nějakými léty knihu rad pro manžele, kde mimojiné radí ženě, že v žádným případě nemá mít ze sexu v manželství potěšení, jenom má tak nějak trpně ležet za účelem početí a taky by měla zajistit, aby ani muž z toho potěšení neměl... málem mi vypadly oči z důlků když sem to četl...ten život v celibátu dělá z lidí horzný podivíny...

meny 8.7.2009

chtěl jsem se jen k tomu přidat,to,co píše ,je pravda,a navíc ale mám dojem,že pojem panictví,panenství se jaksi vytrácí,proč?jsme křestané,a nemáme jít s proudem,ale proti proudu,ostatní nás mají poznávat po životě,ne po slovech,ale bez osobní zkušenosti života s Bohem je těžké některé věci projít,a mezi ně patří i láska,Bůh ji neodsuzuje,a neodsuzuje ani nás,ale jen nás chce jako velmi starostlivý,avšak láskyplný rodič uchránit zmatků,zklamání a podobně,Bůh vám žehnej a pokoj vám

uhlobaron 13.7.2009

meny: možná by to chtělo trochu víc psychologie a sociologie...(nebo statistiky)
člověk je tvor společenský, potřebuje žít ve společnosti a společnost jej ovlivňuje...
jít proti proudu není ani tak boží záměr, ale spíš možná cíl hlásaný několikamáloprocentním kvantilem osob se specifickými vlasnostmi zahrnujícími i omezenou potřebu sexuality...
Gaussova křivka normálního rozložení je klíčem k pochopení řady psychologicko-sociologických procesů, vyskytuje se skoro všude v přírodě, skoro by se dalo říct, že to musí být boží vlastnost...
bohužel není nikde v Bibli zmíněná a tak se v učení církve zatím nenáchází diferencovanost životní cesty pro různé lidi... přitom v genesis něco o tom, že Bůh stvořil svět rozmanitý, je...
proto paradoxně obyčejným lidem hlásají životní ideály lidé kteří nereprodukujíce se a neřešíce běžné potřeby obživy a výchovy sami žijí ve vakuu a od toho většinového vzorku se svými vlastnostmi výrazně liší, přitom jejich vlastnosti a specifické životní (ne)zkušenosti do jejich názorů nepochybně vstupují...
pokud nejsi kněz, nebuď papežštější než papež...

depayns 16.7.2009

>Milosrdenství chci a ne oběť> - tenhle výrok mluví za vše a ti co chtějí nakládat druhým další břímě k tomu co už jim život nadělil jsou stejní jako ti farizeové a zákoníci které Ježíš napomínal. Sex patří k život a hlavně k lásce. Je to krásná věc při které se dva lidé můžou doslova stát jedním tělem. Odpírat si něco takového je hloupost, ale stejně tak je hloupost mít jak je dnes moderní jen sex pro sex. To je zase opačný extrém. Bůh je nekonečná láska, a pokud to chce nějaký dogmatik natvrdo, pak sám Bůh smilnil, přece měl dítě s Pannou Marií a ta nebyla jeho manželkou a dokonce byla zasnoubena s jiným mužem! Také např. proroku Ozeášovi dal jasný příkaz: >Jdi a smilni s nevěstkou, se ženou někoho jiného, a měj s ní děti!>. Takže mravokárci co chtějí lidem ničit štěstí z lásky tím že jim zakazují sex nemají žádné právo psychicky vydírat své oběti tím že se odvolávají na nějaké biblické citáty a podsouvají je Bohu. Dokonce i v tom desateru není o smisltvu ani zmíňka, v hebrejském originále je >Nezcizoložíš> a cizoložství a smilstvo jsou dvě rozdílné věci. Ti co se snaží zamilovaným lidem bránit v sexu nebo jim zakazují mít ze sexu potěšení budou jednou stát před soudnou stolicí Boží a tam se budou zodpovídat z toho že tolik lidí připravili o štěstí a zničili jim celý život. Nic je neomluví, Bůh od nich žádné výmluvy nepřijme, protože Bůh je nepovolal k tomu aby oni druhým kázali jak mají žít, on je za své proroky nepovolal a oni nepředávali lidem Boží slovo které slyšeli z jeho úst, ale předávali jen své vlasní zvrácené názory, které ve své pýše podsunují Bohu a tak se snaží svým slovům dodat autoritu a psychicky tak vydírají věřící s tím že když neuposlechnou tak že jednají proti Bohu. Je to ohavný zločin vydávat své názory za Boží a je vrcholem zla chtít druhé lidi připravit o štěstí.

uhlobaron 26.7.2009

otázka zní, jestli ty argumenty, které tady uvádíte jako Boží vůli,jsou skutečně boží vůle... nebo názory klerikálů, kteří to za boží vůli v dobré či horší víře vydávají...
přemýšleli jste někdy nad tím kdo a jak vytváří vaše představy o světě, o Bohu a jeho vůli... krom toho kolikrát církev svoje učení už změnila nebo >poopravila> a za jakých okolností? koneckonců to sem tam někdo z kléru i přizná, osobně jsem slyšel vyprávět jednoho faráře, že to že se učení církve mění je přirozené, že to odpovídá vývoji... jistě... ale potom >boží vůle> nebo spíš nazory na kokrétní životní situace - co je a co není správné - nejsou pevně dány, ale závisí na vývoji společnosti...
a potom je zřejmé že učení církve musí být v nějakém souladu se společností, nemůže produkovat nefugování a problémy ve společnosti... jinými slovy nelze argumentovat že dodržování nějakých nauk klerikálů, které lidem působí živtoní trable, je >smutným ale nutným faktem že jsem křesťané a že to děláme pro Boha> ...
...
křesťané kteří postuláty slýchané při kázáních v kostele berou hodně vážně si pak těžko hledají partnery a navazují vztah třeba až hodně pozdě, zažívají kruté deziluze protože se o chození a sex zajímají až v mnohem pozdějším věku, kdy už je předmanželksý sex normální, podvědomě to u nich omlouvá jisté vědomí naléhavosti si konečně někoho najít a nebýt pořád sám, když všichni kolem >šukaj jak králíci>...
člověk žije ve společnosti a rady lidí žijících v celibátu a mimo běžné lidské starosti ho můžou docela vykolejit... pokud se ty rady navíc podávají jako Boží vůle, je o to těžší pro danéh jedince se tomu vzepřít a zjistit jak to v životě doopravdy chodí...reálně, né teoreticky...

depayns 30.7.2009

Nejsmutnější na tom je že tím že >sex až po svatbě> nejen degradují lásku na nějaký úřední nebo církevní formalitu, ale z toho krásného a něžného vyjádření lásky (sexu) činí povinost, neboť pak takový pár spolu nesouloží proto že se milují a chtějí se takto v lásce sdílet, ale jen proto že jsou manželé. Je to nejvyšší ponížení lásky jaké je jen možné, protože o tom jestli se spolu lidé pomilují nerozhoduje láska těch dvou, ale jen nějaký obřad. Bez obřadu nesmí mít sex, po obřadu naopak musí.

limutka 6.8.2009

to dePayns: nepřijde mi, že by někdo tím, že se se sexem rozhodne počkat do svatby, sex degradoval - proč? Naopak myslím, že může být hodně vzrušující a ku prospěchu věci čekat a těšit se na svého partnera. Jistě, i sex před manželstvím může být skvělý, ale pro ženu jen do té doby, než se začne bát těhotenství, pokud ještě dítě nechce. Muži žádné takové obavy mít nemusí, ale mohou se je snažit pochopit. Pokud žena takové nebo jiné obavy nemá, nemusí si sex před svatbou zakazovat, a pokud je má, taky si ho nemusí zakazovat, protože jej jednoduše nechce nebo jej chtít přestane. Někdy mi přijde, že sex bez manželství je asi jako dostat diplom u zápisu do prváku - bez důvodu a bez přípravy.

limutka 6.8.2009

ještě mě zaujalo, co psal(a) na konci - teď nevím přesně jméno - davira: že sexem tělo člověk někomu dává. To by už většina populace byla čistě duchovní podstaty, ne?
s několika mrtvolami ve skříni:-)

uhlobaron 10.8.2009

limutka: >sex bez manželství....bez důvodu> ???
Si děláš srandu žejo:-DDD

limutka 10.8.2009

uhlobaron: pokud čteš dobře, jistě sis všiml slůvka >někdy> :-D

depayns 14.8.2009

to Limutka: Předpokládam že když se dva lidé milují a mají spolu sex tak se dítěte bát nemusí - přece děťátko by jejich lásku jen posílilo a i kdyby přišlo třeba brzy a narušilo tak kariéru tak neznám žádnou maminku která by své dítě za tu kariéru vyměnila a litovala toho že ho má.
Navíc odjakživa lidé znali tajemství toho jak mít sex a neotěhotnět, a v dnešní době stačí zajít na gyndu a nechat si napsat antikoncepci a žádné neplánové početí nehrozí.

uhlobaron 24.8.2009

limutka: no to >někdy> taky vypadá divně:-DDD

davira 15.9.2009

to depayns: Bible mluvi i o smilstvu(sex pred manzelstvim) tak i o nevere(sex s jinym v manzelstvi). Pravdu mas, ze ne ve vsech pasazich je to spravne prelozeno do cestiny. Posledni preklad >Nova Bible Kralicka> je v tomto ohledu velice presny.Kazdopadne me zajima, kdyz jsi tak sectely, proc si myslis,ze je smilstvo Ok? pripadne pridej i verse.dik

Jo a obecne bych Boha od Bible neoddelovat.Nebot je to jeho slovo!!! Buh vam zehnej a drzte se toho kdo se nepohne a stavejte svuj dum na skale a ne na pisku jako vetsina lidi.

depayns 15.9.2009

Bili napsali lidé, ne Bůh, je tedy slovem lidským a ne Božím, já mluvil o tom že smisltvo čili předmanželský sex není v desateru zakázáno, tam je nezcizoložíš a ne nesesmilníš, a to s tou NBK jsi mne vážně rozesmál, to bych překladem nenazval ani žertem, je to nejhorší překlad jaký v češtině existuje, učil jsem se hebrejsky i řecky, bibli si čtu v originálních jazycích a ne v nějakých pochybných překladech či spíše výmyslech které se někdo snaží podsunout nevědomému davu jako překlad bible a k tomu ještě tyto výmysly vydávat za Boží slovo, což už je doslova a do písmene rouháním, a kdo tvrdí že když se dva lidé hluboce milují a mají sex předtím než je nějaký jiný člověk prohlásí úředně za manžele že tito lidé hřeší, tak takový člověk zaprvé lže, a za druhé ubližuje těm lidem neboť jejich sdílení lásky odsuzuje a nebo je přímo psychicky vydírá nějakými citáty z bible které mají dokázat že dělají něco nesprávného, jen zlý člověk který je neschopen milovat může odsoudit dva milující lidi za to že si svou lásku navzájem projevují sexem, nikdo milující by to neudělal, láska a její projevy nejsou hříchem, ale odsuzovat za lásku druhé už hříchem je, taktéž je hříchem vydávat nějaké lidské zaostalé názory a pověry za Boží slovo, chudák Bůh když mu lidé podstrkují takové zvrácené hodnoty.:-(

tomassovak 20.1.2011

Zdravím čtenáře, já mám jasný názor v dnešní dobu a vztah. Někdo se dívá na ostaní a podle nich chce být také šťastný ale to je vrtkavé. Proto pro všechny nekoukej na ostaní každý je jedinečný jako otisk a DNA! Každí životy a prožitky jsou jedinečné ale v nečem přesto stejné. Poučit z chyba a jít dám být lepší a chytřejší.

Já mám na vztah jasný názor. Myslím si že celibát je na místě protože člověk se má nejříve poučit o vztahu a partnerce se něco dozvědět a poznat jí než-li s ní nepoznat a vlést si do spova a do písme do postele! Což je dnešní tret lidí. Možná mi to odpuste ale je to bohužel pravda. Málo který jedinec si uvědomí že lidská populace se hodně podobá zvířatům co se týče sexuálních vztahů. V životě zvířat je jedno co je partner zač hlavní je že se umí předvádět je silný a pěkně vybarvený. Partneři spodí dítě a větčinou jdou od sebe. Potom zase matka má dítě zase s jiným a tak to jde pořád dokola. A lidé se bohužel tak chování. Mám tan pocit že upčednostnují rozmožování před duševníám poznání osobnosti a taky utešené svého chtíče a libita což je spíše sobecké pro svůj prospěch se nablažit a nabažit.

Lidé se k sobě chování opravdu hrozně mají sexuální styk s více perterkami než je zdrávo. Přitom každý spávný člověk by měl mít jenom jednu parnerku pro život. Rozvody neuznávám protože je to jenom vztah na rychlokvašku. Mezi dvěmi lidmi vznikne něco jako líska ale láska to není protože je to pouze zamilovanonost. Pravá láska musí začít a skončit až úmrtí jednoho z partnerů. Ti co dokažou před svědky či bohem sliba potom se rozvedou není chybou jenom jednoho partnera ale obou. A jsou to láři! V dombém a ve zlém k tomu ti pomáhej bůh. Každý jenom slibuje něco ale potom to nedodrří! Je to ubohé a sprosté zároveň! Dnešní dívky a matky jsou čím dál horčí opustí dítě a pododí bůhví jde a nechají ho napospas někomu jinémuj a a osudu něco podobného jako jsou v přírodě kukařky ale ne úpně!

Každý divka v dnešní době už spala se svým klukem třeba v 15 dokonce i v 18 ale dříve tomu tak nebylo. Myslím si že dříve byla lepší doba nebyly, rozchody a rozvody tak jako nyní.

Snad musejí být holky in jenom proto že třeba poo roce se svým partenerm spí aby nevypadala jako jepiška před ostanáíma a byla a žila s dobou. Kde pak odtud cesta nevede. V první řadě každý nemá vztahu čekat hodně kolik jsem četl že dívek mají problém se sexuálním životem a že neměli orgasmus a vyvrcholení. Je to způsobeno že jsou sexuálně zdravé halvně že holky nejsou pany ani 15 či 18 to je fakt důležité. Jsou opuštěné mátky bez partnera a nikdo je nechce. A co horšího třeba se nakazily sexuálně přenosnou nemocí či dostanou jinou nemoc způsobenou promiskuitou.

Rozhodně si myslím že sex a nějaké sexuální neuspokojení není tak důležité je to sice fajn ale není to všechno. Když někdo naopak nehledá polovičku jenom protože chce položit nové pokolení to také není to nejdůležitější. Je to sice podstatné ale jenom kvůli tomu partnera bychom hledat neměli. každý by si měl vážit jeden druhého tolerovat sebe a druhé. Pomáhat si, respektovat se mezi sebou. Mít se rádi řešit spolu problémy, starosti ale rozhodně i ti krasné věci. Nemít před sebou žadné tajnosti.

Vzah založený na sexu dlouho nevydrží a omrzí se. Všeho s mírou halvně nepoložit vztah na úkor sexuálního prožitku. Mám ten pocit že lidé se poznávají chovjí se k sobě ze zařčáku hezky ale potom to opadne a jenom mezi sebou sexují coš mi příjde dosti povrchní vztah. Každý vztah co za něco stojí musí vydrže roky nesmí se žadné chování jeden k druhému změnit. Pokud se tak stane tak někde byla jenom předvářka předstírání.

Jeden z těch dvou udělat chybu v podstatě oba udělali chybu ten první se ničeho nedopustí ale špatně si vybral takže udělal chybu buďto že jí/ jeho dostatečně nepoznal, soudil/la podle vzhledu, majetku, fyzické přitažlivosti. da druhá osoba jenom něco předstírala protože chtěla zaujmout. Zkrátka slovo na konec lhář nikdy nebude říkat pravdu. Kdo tudíž leži nikdy nepozná opravdou lásku ale bohužel ale ten co je pro ní stvořen protože jestli že jedna osoba je k tomu přízpůsobená tak jé nemůže prožít protože na to musejí být vždy dva. Jeden to tvoře a nakonec výsledkem je negace. Protože z matematickéhé hlediska plus a mínus je vždycky výsledek mínus. Dvě kladné znaménky zanmenají úspěch. Ovšem dva mínusy v tomhle případě úspěch nikdy nebude. Bylo bylo to na oko drobré ale vše by bylo položené na lžích a představách. V očích by to byl drobrý pár ale uvnitř by bylo všechno špatné vše jenom na oko jako je to třeba v politice.

kultharry 17.5.2011

Já sám osobně nejsem příznivcem mimomanželských styků. Podle mého názoru je nejkvalitnější, resp. nejhodnotnější pohlavní styk jen ten, který je jako >šlehačka na dortu> partnerského, resp. manželského soužití.

zlosynusx 6.4.2012

kultharry: nechci Vám nic rozmlouvat, ale moc by mne zajímal pohled člověka Všeho věku (promiňte, nechci ani urazit) na podoby sexu, když vynecháme ten pohlavní styk. Špatné/správné? Pohlavní styk jen kvůli dětem/i kvůli potěšení?

dinny 23.6.2012

Obojí je tajemství i víra a sexualita...,jako i to,že Ježíš Kristus ve své poslušné manželce vidí svojí církev!Určitě se nevrátí podruhé na tuto hříšnou zem polopravd pro takovou církev,která se vložila do kompromisů a prostituce mezi >JHVH-Jsem Kterýž Jsem>a s Luciferem.Pak ji nepomůže ani očistec.Avšak jako Máří Magdaléna ,dokud je doba milosti,každá prostitutka se může k Ježíši Kristu ve víře a naději ovšem trochu rozdílné lásce obrátit!!!!! .....With greeting Jesus Lives! beetle Dinny

candus 4.2.2013

Je mi líto, že tady někdo zpochybnil důležitost sexu před svatbou. Samozřejmě je smilstvo těžký hřích proti tělu (1.Kor 6,18). A taky je pravda, že touhy lidské přirozenosti směřují proti Duchu Božímu (Gal 5,17). K tomu, abych se ženou spal už během chození mě vede akorát tak vlastní tělesná touha, rozhodně ne Duch svatý. To jsem si uvědomil hlavně po tom, co jsem se před necelými 2 lety zbavil ošklivých hříchů jako pornografie, masturbace a koukání na ženy jako na sexuální objekty... Teprve když člověk přestane takhle hřešit, může poznat, jak je nádherné počkat na svojí partnerku až do svatby. A nemít sex, protože mám na něj chuť, ale protože chci vyjádřit lásku jediné životní partnerce.

anetka 20.7.2013

Myslím, že o sexu před svatbou mluví bible jasně jako o smilstvu (není to nějaký vymyšlený příkaz církve). Taky v žádném případě nesouhlasím s tím, že když to dělají >všichni>, tak je načase to považovat za přežitek a měli bychom se přizpůsobit.
Uhlobaron: Tak se už na kecy církve vykašli a hledej pravdu v písmu a svědomí.
dePayns: sex je součástí lásky, ne naopak - tudíž nechápu, proč by sex až v manželství měl degradovat lásku. Myslím, že tím, že se ovládneme právě lásku dokazujeme, není nic těžkého to nevydržet. A svatba je smlouva s Bohem, možná pro nevěřící lidi je to jen papír, ale opravdu i pro nás? A že bible vlastně není slovo Boží to už je fakt moc, protože s vybranými pasážemi rád argumentuješ.
Candus: Opět souhlasím. To krásné je uchovat to pro jednoho správného člověka, jako něco vzácného. Dnes je to jen degradováno na přítěž, které se chtějí všichni zbavit a rychle nasbírat co nejvíc zkušeností.. Nebuďme jako tento svět.

legy 18.12.2013

tak jsem si tu tak pročítal tuto diskuzi a když jsem si tak začal říkat, že to snad není možný, tak ono to možný je. Pro všechny lidi je sex lákadlem a je uplně jedno jestli jsou či nejsou věřící v jediného Boha. Všiml jsem si věřících lidí kolem sebe(sám jsem mezi takové patřil) že se snaží si najít nějaké odůvodnění proč sex ano, proč nečekat do svatby. Jsou tu argumenty, že je to již přežité, že jsme moderní, že když se mají dva upřímně rádi tak můžou a že tím se láska zkvalitní. Odpověď je však jednoduchá a všechny argumenty vyvrací. Bůj je dokonalý, svoje slovo, které nám zde zanechal aby nás vedlo, učilo a usvědčovalo je aktuální a moderní v každém věku a tam můžeme vidět, že smilstvo je vždy velmi ohavné v Božích očích. Říkáme si proč tomu tak je. Je tomu proto, že ve chvíli kdy začneme sexuálně žít, většinou dnes již před svtoupením do svazku manželského, přestáváme plnit boží vůli a řídíme se našimi tužbami. Naše tělo ovládá nás samotné. Od Boha se vzdalujeme mílovými kroky. Když slyším, že sex prohloubí lásku, je buďto lhář nebo naiva. Láska není cit jako takový. Není to zamilovanost, je to osobní postoj, jednání s blížním ať je jakýkoliv. Láska je pokorná a není sobecká, dělá dobro v každém okamžiku. Pokud milujeme bližního svého, nebudeme jej tahat do hříchu aby i on se od našeho Otce v nebesích vzdálil. Až pokud si toto člověk uvědomí poté pochopí proč sex je posvěcen v manželství. Ještě mě napadá jedna věc z mé zkušenosti, že pokud člověk naslouchá Bohu, ten mu pomáhá odvrátit jakékoliv pokušení i to sexuální a člověku se stává toto myšlení odporným. Když to napíšu hrubě, tak drtivá většina můžu chce sex pro vyvenčení svého krocana bez jakéhokoliv náhledu toho co prožívá žena. Ano , řekne chci aby byla spokojená apod., ale to je jen masírka ega(jsem borec udělal jsem jí to dobře, ještě teď to rozdejchává) Je třeba si uvědomí, že rozdíl mezi tím jak vnímá sex, žena a muž je veliký. Je to dáno už tím jak máme anatomicky uspořádané genitálie. Tím, že žena má pohlavní ústrojí uvnitř těla není schopná jen lehnout a dát tu danou část těla. Muž si nebere jen její tělo nebo ten daný orgán, žena se muži oddává uplně celá včetně duše. Pokud toho můž zneužije, cítí se podvedená apod. Abych to shrnul: Věřím tomu, že nám Otec v Nebesích dal dobrý návod jak zacházet se sexualitou aby se nám nestala prokletím , ale aby nám život zpříjemnovala. Není třeba vymýšlet cestičky kolem proč by to mohlo jít jinak. Moudřejší bytost neexistuje a hlavně více milující bytost není, nesnažme se být chytřejší a vysvětlovat si věci po svém. Mějte se dobře , Bůh s Vámi

popelkaniki 8.2.2014

tak proč ten sex existuje, když je tak špatný. I kdybych čekala až do svatby a chtěla jednoho potomka, měla bych to zažít jen jednou a nic z toho vlastně ani nemít, protože, co si budeme namlouvat, poprvé to za moc nestojí? Pak nechci-li dalšího potomka, mám žít se svým mužem jako s někým cizím v domácnosti? Pak můžou nálsedovat akorát hádky z nespokojenosti ve vztahu. Mně to nepřipadá jako představa, na kterou bych se měla těšit :-( Nechci být v hříchu, ale tohle je krutý!

erik83 8.2.2014

Popelko vidíš to moc černě. Bůh nás stvořil s různými aspekty a jeden je i sexualita, ale jako u všeho i v tomto případě aby se zabránilo zneužívání, vymezil nám Bůh určitou hranici. Hranice je jasně dána v podobě -manželského- sexu. V manželství je sex brán jako úplné oddání se jeden druhému a také jako věc která má být potěcha pro ty dva. V Bibli najdeš i texty, které lidem méně odolným vůči touhám těla, říkají aby raději uzavřeli manželství a vyhnuli se tak hříchu. Takže sex v manželství má vícero úloh a ne jen jednu v podobě plození dětí.

erik83 8.2.2014

Poznámka: Na serveru vira.cz o tomto tématu najdeš mnoho článků, které ti pohohou zabavit se obav.

popelkaniki 8.2.2014

Dík za odkaz, podívám se. Stejně ale nehodlám mít kupu dětí, čemuž asi bez nějaké antikoncepce nelze zabránit. Spoléhání na plodné a neplodné dny je taky hazard, resp. jen ženy s přesným cyklem se na to mohou lehce spolehnout.

erik83 8.2.2014

Jestrab teď se nestačím divit, jako by tu psal samotný belzebub :D Popelko a další neposlouchejte ho, ja si tím stádiem nezřízenosti nemanželského sexu prošel a věř mi není o co stát, zničí ti to duši. Najdi si chlapa, vem si ho, měj krásnou rodinu a sex ber jako dar od Boha pro maželský pár, nikoliv jako zvířecí pud. Na zvířecí pudy se můžou vymlouvat jen nevěřící, ti jsou z opic. :D My jsme stvořeni Bohem a proto nám dal rozum :D A co se týče neplánovaného těhotenství, tak to mezi články taky najdeš.

zvedavy 8.2.2014

Popelko, sex, nebo spíš to, že je příjemný, tak to je dar od Boha. Pro pouhé rozmnožování by stačil sex bez rozkoše. To příjemné dal sexu Bůh. Sex tak nefunguje jen k plození dětí, ale k vytváření vztahu mezi muže a ženou. Jestli se vztah mezi mužem a ženou přirovnává vztahu mezi Kristem a církví, tak to ukazuje, že vztah mezi mužem a ženou je pro Boha něco klíčového. Co je jednou z nejlepších věcí či darů, tak to je taky velmi zranitelné a zasažené lidským hříchem. Homosexualita jako naprostá parodie vztahu mezi mužem a ženou se proto Bohu tak hnusí. Náhražkou je i cizoložství a smilstvo a i věci jako pornografie a masturbace. Bůh nechce po lidech určitý životní styl, jen aby je potrápil, tomu nevěřím. Chce lidi ochránit před zneužitím sexu. Mezi nejkrásnější věci patří nebo spíš mají patřit mezilidské vztahy. Když místo lásky tam přijde manipulace, snaha druhé využívat, sebevyvyšování atd., tak z toho, co mělo být tím nejhezčím se stává skutečné peklo. U zneužitého sexu jde myslím o přesně totéž. Nevěstka není nevěsta, co mělo být nejlepším se stane tím nejhorším. Jsme v těle v kterém >nepřebývá nic dobrého>. Sám s tím zápasím, pokušení k nečistému pohledu, nečisté představě, masturbaci. Občas v něčem podlehnu a apoštolova rada se oženit, aby člověk nehřešil mi přijde nanejvýš praktická. Podle Bible mi přijde jednoznačné, že sex má být až v manželství. Dále věřím, že by manželé měli mít děti, tedy ne jen jedno. Příkaz množte se by dokonce znamenal aspoň 3, jako minimální počet mi přijdou děti dvě. Katolická církev přece neučí mít jen sex a po zplození konec. Sex má být i nadále, klidně celé těhotenství. Pokud někdo nechce další děti, tak má využívat neplodné dny. Jako protestantovi mi přijde zákaz antikoncepce krom neplodných dnů nebiblický. Nevidím důvod, proč ne kondom, proč ne cervikální kroužek, osobně mi přijde v pořádku jakákoli antikoncepce, kde nedojde k oplodnění a následné likvidaci vajíčka spojeného se spermií. Nevidím nic špatného na hormonální antikoncepci, pokud toto splňuje. Jiná otázka je zdravotní hledisko. Text o Onanovi mi poukazuje na někoho, kdo odmítal mít děti. Tedy špatné je nechtít děti, otázka jaká antikoncepce je až po ní. Čas sňatku se výrazně posunul, dřív bývaly matky o dost mladší. Tendence v našem národě je děti nemít v lepším mít je až pozdě, sňatek uzavírat pozdě nebo vůbec, leta žít na psí knížku. Směřuje to k tomu, že jediné sňatky budou mít homosexuálové a lesbičky. Tohle je přece všecko špatně. V biblické době se vdávaly patnáctileté dívky i mladší, nám to přijde jako zvrhlost, ale dnes tu je deset dalších let, kdy dívka něco studuje a je sexuálně dospělá, z důvodu konvencí se vdávat ale nemůže nebo se to nevidí rádo. Tohle přece nenaplánoval Bůh.

zvedavy 8.2.2014

Jinak zneužitý sex ani není takovou zábavou, je spíš posedlostí. Člověk je hnán, ale čím víc to dělá, tak tím je po tom hladovější. Měl jsem období, kdy jsem vůbec měl mimo kontrolu masturbaci (a pochopitelně myšlenky, pohledy atd.), byl jsem schopen to udělat za necelý den 4x. Ono to člověku slibuje hezké, ale pocit je leda prázdnota, vina. A člověk to pak dělá, že musí, něco ho žene a sám to dělat nechce. Není síla se tomu vzepřít. Myslím, že podobně to funguje i u věcí jako smilstvo, tedy sex mimo manželství. Krátké období, kdy se to líbí, ale rychle přichází kyselé ovoce. Pokud někdo přemýšlí, že hřích je vlastně hezký a Bůh ho chce připravit o krásné věci, tak se šeredně mýlí a je na nejlepší cestě do hříchu plně spadnout. Cesta zpátky není vůbec snadná, hřích člověka skutečně drží a ten hřích opravdu přináší své ovoce. Hřích připadá velmi lákavý jen tehdy, když člověk se mu vyhýbá a není do něj zabředlý, pak už ne.

pavol3 25.9.2014

Žiť čisto pred manželstvom je zárukou požehnaného manželstva !
http://sexpredmanzelstvom.ic.cz/sex_v_manzelstve/sex_v_manzelstve.html

magnolie 25.9.2014

Pavol3.. obávám se, že uvedený odkaz je mimo téma.. aspoň podle mne..

plamineknadejenevyhasina 1.2.2015

A co láska bez sexuality? Zajímalo by mne, jak vypadá zdravý křesťanský sex bez různých úchyláren :)

faghira 1.2.2015

Plamínek - právě mám rozečtenou knížku od jednoho mladého amerického kazatele, kde o tomto právě píše a rozděluje, co je chtíč a co je zdravá sexualita od Boha. Věřím, že by Tě to mohlo zajímat. Takže ta kniha - viz odkaz - http://samuelcz.com/shop/_123081-ani-n.htm

plamineknadejenevyhasina 1.2.2015

faghira děkuji :)

faghira 1.2.2015

plaminek - jojo, není zač :)

amper01 2.2.2015

PLAMÍNEK: Myslím, že ta kniha není celá... Ale snad to nevadí. Když Tě navnadí, ráda si seženeš zbytek :) http://ulozto.sk/xDrUjwD/tajemstvi-milovani-pdf PS: sám jsem přečetl jen prvních pár stránek, ale myslím, že Tě bude zajímat...

faghira 2.2.2015

Amper - Jak to myslíš, že ta kniha není celá? Ten autor napsal více knih, to ano, tak snad je i dopsal:)

amper01 3.2.2015

FAGHIRA: Myslím to tak, že ten, co převáděl knihu do elektronického PDF formátu ji nepřevedl celou.

faghira 3.2.2015

Amper - jo tak, to já mám raději klasickou knihu.

plamineknadejenevyhasina 3.2.2015

amper01 děkuji, no to byla sranda, když sem tu knihu hledala v němčině a vylezlo tam na mě něco ve smyslu sex je normální :D

amper01 3.2.2015

FAGHIRA: To je sice pěkné...Jenomže před časem mě někdo prosil, abych mu tu knihu sehnal a už to nešlo, všude beznadějně vyprodaná. Jako by se po ní slehla zem... Tak jsem byl rád, že jsem dotyčné sehnal alespoň tu el. část.

faghira 3.2.2015

Amper01 - Ale podle mého odkazu v tom internetovém knihkupectví ty knihy ještě mají a dokonce ve slevě, tedy ty od Joshua Harrise.

figy 23.4.2015

Nejdříve je třeba se vzít, potom mít sex a založit rodinu. Mimomanželský sex je hřích. Smilstvo a v případě, že jeden z partnerů, nebo oba, jsou navíc v manželství s někým, pak se jedná o cizoložství. Co když by někdo měl poměr s vdaným můžem jako žena nebo muž s vdanou ženou, ale neměli by sex? Jen vztah? Podle mého názoru také cizoložství.

abraham 20.5.2015

Je třeba toto řešit s modlitbou. Pán každému přichystal dle svého jedinečného plánu. Odevzdejte se vůli boží. Tělesné nechť zůstane neposkvrněné v manželské loži, tedy po sezdání před Bohem. Láska budiž s vámi!

Uložit