Jak poznáte toho pravého partnera pro Vás?

Zajímalo by mě jak to vlastně poznáte, že ten partner za kterého se modlíte je ten pravý ZAVORKA poslaný od Boha či vyvolený /ZAVORKA? Vždyť to přece nemáte jak rozlišit. Máte jen představu, kterou jste si udělali například na základě bible, na základě lidí, které potkáváte ve sboru a kteří zpracovávají vaše mozky. Ti vám podsouvají ten obraz. Pak mnozí čtou ještě různé křesťanské knihy. Tak ve výsledku získáte obraz který je směsicí toho všeho, ale je to partner podle vašich představ. Tak pak když ho najdete hrdě můžete prohlásit, že jste našli toho pravého vyvoleného podle Boží vůle, ale přitom jste vybírali jen na základě toho v čem jste byly vychováni. Celá křesťanská společnost tady na západě je silně idealistická až romantická. Myslím že v zemích kde je opravdu bída, chudoba nebo tvrdé pronásledování ty měřítka jsou úplně jinak. Myslím, že dnešní křesťanská společnost je tak silně ovlivněna moderním myšlením, tak silně rozmazlena materialismem, že si to ani neuvědomuje a nepřipouští. Silně zaměřená na uspokojování svých vlastních potřeb, ale skrývá se to za náboženská slůvka, aby ego ZAVORKA pardon, svědomí /ZAVORKA mělo klid. Jako chápu, že nejsme ve středověku, kde si lidé nemohli svobodně vybrat a tak ženy musely pokorně žít s tím koho jim vybrali rodiče nebo panovník, ale tím se z toho vytratilo právě ono pokorné přijmutí osudu a schopnost doopravdy milovat a odpouštět, protože jako žena si hledáš partnera, který tě bude milovat. Už to je sobecké. Úkolem středověké ženy bylo milovat manžela, i když třeba nebyl pěkný a byl bezkrupulózní hrubián. Jako žena mu tedy měla jít příkladem v lásce a doufat že se změní. Jako muž asi zase hledáš ženu, která se ti bude líbit, budě ti vařit nebo aspoň za tebe udělá domácí práce - abys to nemusel dělat ty - a hlavně nebude se s tebou hádat. Taky sobecké. Co kdyby si měl žít s ženou, která se s tebou bude hádat a bude ti chtít říkat co máš dělat? Asi by ses s ní chtěl rozvést, ale ono by to mělo být naopak a jít příkladem. Na těchto příkladech chci ilustrovat že kde není nespravedlnost, láska silnějšího se nemůže projevit! Dnešní moderní svět a lidé v něm - křesťané i nekřesťané - chtějí milovat akorád sebe sama. Hledají ty nejlepší vlastnosti a myslí si jak jsou dobří a schopní křesťané. Ale kdyby ten člověk měl opačné vlastnosti tak byste s ním vyjít nedovedli. Tak to je důkaz že všichni hledáte jen podle svých představ a ne bodle Boží vůle. Jen si to namlouváte. Jinak ale stále věřím, že v jistých méně známých zákoutích tohoto světa ještě existuje láska, ale ta se těžko hledá, protože ta není vystavovaná na očím druhým. Ta se totiž nevychloubá na diskusním foru.

jestrab 15.4.2015

komentáře: (36)

amper01 17.4.2015

Jako obvykle - hromada textu. A to s obvyklou chybou - opět vypuštěn Bůh. Jasně, lidé mají tendenci vybírat dle vědomostí a předsudků... Ale kdo žije s Bohem, tak se ho také zeptá, jestli je onen partner vhodný - a věř nevěř, Bůh odpovídá. Protože On sám vidí do srdce každého a každého dobře zná. Ví tedy i kdo je vhodný a s kým to bude horší, popř v extrému - peklo na zemi. Mám v okolí vícero manželství, kterým Bůh přímo -nikoli v nějakých snad náznacích typu trhání okvětních lístků a podobných pověr- potvrdil, že jim společný život požehná. A více to rozepisovat nebudu, páč u Tebe je to marné - zas jen odvětíš hromadou textu, opět bez Boha...

mirushak 18.4.2015

odpovídám jen na nadpis, protože se mi ten dlouhý text nechce číst :) ..jak poznáme toho pravýho? já nevím, vždycky mě to zajímalo, jak se to pozná a kašlu na to, smířim se s tím, že já to prostě nepoznám.. http://www.vira.cz/Texty/Clanky/Zamilovanost-nebo-opravdova-laska.html když je člověk zamilovaný, zdá se mu, že dotyčný je ten pravý.. ale nemusí to tak být / ve šťastných případech to vyjde.. jak je psáno v tomto článku, opravdová láska roste s prožitými léty.. předpokládám a doufám, že když jsou oba věřící a mají na prvním místě Boha, tak jim Bůh dá tu milost a lásku upevní, ať už se k sobě hodí méně či více.. ale snadno se to řiká vždycky, když se vás to týká, je to horší.. právě taky řeším tuto otázku

jestrab 22.4.2015

mirushak, souhlasím s tebou! Mluvíš ale o růstu lásky, nikoliv o výběru. Mám to stejně. Podle mě spoléhání na Boha je jen výmluva. Lidé jako amper01 jsou přesvědčeni o tom, že jim to dá poznat Bůh, já jsem zase přesvědčen o tom, že je to jen jejich přesvědčení. Je vlastně jedno jakého je kdo vyznání, protože každý je bytostně přesvědčen že k němu mluví Bůh. Vem si dva věřící lidi, oba jsou muslimové, ale věří v trochu něco jiného - každý je přesvědčený o tom, že k nim mluví Bůh jsou přesvědčeni o své pravdě a jsou schopni se kvůli tomu povraždit. Takové případy se dějí denně jak na běžíším pásu i muslimové zabíjí křesťany i sebe navzájem. To není nic nového. A amper je jeden z těch co tvrdí, že má pravdu on. Ve skutečnosti je to tak: buď máš štěstí a vybral sis správně, nebo máš smůlu a uděláš chybu - a takoví potom končí rozvodem. Bůh je dobrý na to, aby tvé srdce zůstalo otevřené na lásku, ale rozhodnout s kým se musíš sama.

faghira 22.4.2015

jestrab - to máš tedy smutný život, když spoléháš jen na štěstí.....

jestrab 22.4.2015

faghira, to soudíš podle sebe? Jsem realista, ne snílek. Nemůžeš posuzovat jestli mám smutný život podle toho jestli spoléhám na štěstí. Co je štěstí? Není snad štěstí jestli se člověk narodí do úplné rodiny, s milujícími rodiči? Není snad štěstí být zdravý, mít zdravé rodiče i sourozence? Není snad štěstí mít dobré vzdělání? Zkus se taky vžít do života někoho jiného. Co kdyby si se narodila jako cikánka, otce by si neznala, tvoji sestřičku by popálili neonacisti, myslíš že by si byla šťastná? A co kdyby ses narodila jako dcera uprchlíků rodičům pocházejícím z Libye, tvého otce by během cesty do Itálie zavraždil muslim a pak by si zbytek života strávila v uzavřené oblasti zvané uprchlický tábor? Stany, lidi natlačení na sobě, věčně hladová. Byla by si šťastná? Co takhle miliony židů co byly deportovány do koncentračních táborů? Představ si sama sebe v jednom z těch vagónů co jeli do Osvětimi. Co je to štěstí? Není snad štěstí mít střechu nad hlavou, vanu s teplou vodou, ve které se mohu vykoupat? Tak proč bych měl být smutný?

jestrab 22.4.2015

Život je jen o štěstí. Buď se narodíš do příznivých podmínek a vede se ti. Nebo do nepříznivých a pak se celý život jen plahočíš. Anebo něco mezi, nahorů dolů, nahorů dolů. Chcete věřit v Boha proto, abyste mohli být šťastni - sobecky - šťastní - není to hřích - ale je to sobecké. Kolik z vás tzv. křesťanů je ochotno se vzdát svého osobního štěstí, ať už to je cokoliv, pro to aby pomohl druhým? Jako odříct si na jeden den jídlo, abych to jídlo mohl dopřát někomu jinému, to umí každý. Ale ne každý se nabídne jít na 10-12 let za někoho do vězení. Ne každý se nechá dobrovolně ukřižovat na křáži místo někoho jiného. Tomu teda říkám silná osobnost, vzdát se svého štěstí ve prospěch někoho jiného. Není to paradox, že víra motivovaná touhou po vlastním štěstí je sobecká? Hm... Co takový Pavel z Tarzu, ten byl ochoten se vzdát svého štěstí. Jeho víra byla motivována osobním obětováním, ne osobním štěstím. Tahle úvaha mě přivedla k Jan 6:26-29 - fascinující.

jestrab 22.4.2015

Skutky apoštolské 20:35  Ve všem jsem vám ukázal, že máme takto pracovat, podporovat slabé a pamatovat na slova Pána Ježíše, protože on řekl: Požehnanější je dávat, než dostávat... Abys mohl/a dávat, musíš nejdříve dostat a mít. Potřebuješ mít štěstí. A když nemáš štěstí, pak jsi slabý / slabá, ale přesto máš štěstí protože... bláznivé tohoto světa Bůh vyvolil, aby zahanbil moudré. A slabé tohoto světa Bůh vyvolil, aby zahanbil silné ... 1 Korintským 1:27 .... Z toho vyplývá nepovyšuj se nad lidi, které v životě nepotkalo štěstí....

faghira 22.4.2015

Teda já hledím, co jsem u Tebe způsobila jen jedním komentářem, jednou větou.

faghira 22.4.2015

Jestrab - Teda Ty máš neuvěřitelnou vlastnost či snahu, vzbuzovat u člověka jakýsi pocit viny či co, ale na mě to neplatí. Ani Ty Tvoje rozsáhlé psychologické studie a rozbory. To už mám za sebou. A jakým způsobem čteš Bibli, když Ti stále unikají ty podstatné věci??

Magnolie 23.4.2015

k hlavnímu textu: jestrabe: velmi málo kdy s tebou souhlasím, ale toto je napsané opravdu dobře a souhlasím s tebou...a to co popisuješ o štěstí pochopí jen ten kdo si prošel ne jednou životní krizí a dokázal se z ní vyhrabat.. .)

jestrab 23.4.2015

faghira: To je snad na každém jak chápe bibli. 100 lidí 100 různých názorů. Jsem rád, nebylo mým záměrem v tobě vyvolat pocit viny, ale zamyšlení. Bylo to moje zamyšlení, není nutné aby všichni přebírali mé myšlenky. Magnolie: díky za uznání. Krizí jsem už zažil dost, teď už se snažím nad věcmi jen povznášet. Bohužel to však vede k tomu, že nereaguji na životní situace stejně jako ostatní.

jestrab 23.4.2015

Ten poslední komentář o citátu z bible - o dávání - to vás staví do situace, že si musíte ujasnit kde jste vy. Jste dole nebo nahoře? Jen řečnická otázka.

Mare 23.4.2015

Píšeš:.....Krizí jsem už zažil dost, teď už se snažím nad věcmi jen povznášet. Bohužel to však vede k tomu, že nereaguji na životní situace stejně jako ostatní.

Co to přesně znamená, můžeš to rozvést....

Mare 23.4.2015

......>Jinak ale stále věřím, že v jistých méně známých zákoutích tohoto světa ještě existuje láska, ale ta se těžko hledá, protože ta není vystavovaná na očím druhým. Ta se totiž nevychloubá na diskusním foru.
Ano existuje, žila jsem ji .......mnoho let, .....ale jenom takto, abyste věděli, že může být realitou, já jsem předtím taky nevěřila, že na tomhle světě je možná i pro křesťana.......

Ale více psát nebudu, jestliže je to v kategorii pro vás jako vychloubání.

jestrab 23.4.2015

Mare: nemohu to rozvést, je to osobní. K druhému příspěvku od tebe. Výjimky se najdou, výjimka potvrzuje pravidlo.

jestrab 23.4.2015

Ještě k tomu štěstí. Potřeba štěstí je dána nám všem od Boha - Bůh řekl: není dobré aby Člověk byl sám. Tudíž tato potřeba nemůže být hříchem. Nesmí se to ale přehánět. Záleží na tom jak moc upřednostňujeme své štěstí před štěstím druhých. Člověk se přece nemůže rozkrájet a udělat ze sebe matku Terezu. Jednak by pak o vše přišel, sám by nic neměl a nemohl by pak nic dávat. Tudíž tu vyvstává nutnost zachovat si určitou zdravou míru sobectví a egocentrismu. Egocentrismus třeba takový, abych měl vlastní názor na věc a měl vlastní žebříček hodnot, ne jen slepě přebírat hodnoty a názory vštěpované církví, literaturou, médii. Z přikázání Miluj bližního svého jako sám sebe vyplývá rovnítko mezi tím jak moc mám milovat sebe a jak moc máme milovat druhé. Takže to znamená udržovat v tom rovnováhu, nepřehánět to. Je dobře mohu říct ne, aniž bych se cítil provinile nebo sobecky. Je dobré vědět, že mám právo se občas hněvat nebo si sobecky zahřešit a nemuset se při tom cítit provinile jako že bych ten hřích měl co nejdřív vyznat... Prostě nedělat hřích z toho co není, ale udržovat rovnováhu. Bohužel křesťané jsou často přehnaně vychovávání církví tak aby se hned cítili provinile nebo aby neměli svůj vlastní názor. A když odmítnou jsou pak označeni jako za vzpurníka nebo hříšníka. Je to smutné.

Mare 23.4.2015

Jestřábe a co říkáš Pavlovu, ....že mají žít s manželkami, jakoby je neměli.....

Magnolie 23.4.2015

Samozřejmě, že rozlišuješ věci podstatné a méně podstatné a dle toho život pak vypadá.. Jsem na tom stejně.. :)

jestrab 23.4.2015

Mare: nevím kterou část myslíš, nejsem ženatý tudíž jsem se těmhle pasážím moc nevěnoval. Ať je to cokoliv budu pamatovat na to, že je to jen názor jednoho člověka, který byl možná až moc zapálený pro Boha. Budu pamatovat na vnímání historického a nábožensko-politického kontextu. Taky často když ve společnosti zazní, že někdo by měl nebo měli by apod. tak to zdůrazňuje jen subjektivní postoj jednoho člověka. Je to takový výkřik jakože by chtěl změnit společnost, ale to nezávisí jen na něm, ale také na tom co chtějí ostatní. Je hezké, že Pavel a Ježíš žili asketický život, ale já nejsem ortodoxní žid, ani kněz, ani poustevník abych žil takový život jak Pavel.

jestrab 23.4.2015

Občas to aj rozesměje že svobodný Pavel, který neměl žádnou sexuální zkušenost se snažil poučovat vdané a ženaté o tom jak by to mělo vypadat manželství. hahaha. To je jak kdyby nějaký Tonda z hospody říkal: a já kdybych byl v té vysoké politice, já bych udělal to to a těm bych přidal, těm bych ubral a těm bych dal práci. hahaha

jestrab 23.4.2015

Že ještě odbočím k tomu štěstí a bohatství. Protože jsem se zrovna vrátil ze záchoda tak jsem si uvědomil jaké máme štěstí že máme splachovací záchod. To jen tak zmáčkneš tlačítko a vše je pryč. Voda ti teče až do domu. No tohle kdyby viděli Římané, tak by závistí zbledli. Sice měli taky vodovod a kanalizace, ale neměli takové splachovací záchody jako máme my. A ty záchody co měly byly často veřejné, jsem rád, že je můj zadek v soukromí a v teple :-) Jojo, mám se jako prase v žitě, vsadím se že i Císař by záviděl :)

Mare 23.4.2015

.........píšeš: Ať je to cokoliv budu pamatovat na to, že je to jen názor jednoho člověka, který byl možná až moc zapálený pro Boha. .......>
Jestřábe , toto nebyl názor jednoho člověka.
Apoštol Pavel byl inspirovaný Bohem pro napsání Písma a platí i na jeho dopisy toto:

Veškeré Písmo pochází z Božího Ducha a je dobré k učení, k usvědčování, k nápravě, k výchově ve spravedlnosti, /2.Timoteopvi3.kapitola, 16verš.

jestrab 23.4.2015

Mare: jak myslíš. Mimochodem, jaké Písmo asi myslel? Bible nebyla ještě vydána a on mluvil k židům. Mluvil tedy o Starém zákoně. Nemohl přece doporučovat sám sebe. Cituješ tady dopis Timoteovi, který napsal apoštol Pavel. Nemyslíš, že by to bylo trochu moc troufalé, kdyby své dopisy nazýval Písmem? V řečtině je slovo grafé znamenající Písmo svaté - Nominative: http://biblehub.com/interlinear/2_timothy/3-16.htm , jeho dopisy ale nebyly v té době označovány za písmo Svaté. Takže neprohlašoval sám o svých dopisech že jsou svaté.

jestrab 23.4.2015

Záměrem sv. Pavla nebylo sepsat bibli. Byly to jen duchovní dopisy psané církvi a konkrétním lidem. Ano, jeho dopisy lze brát jako inspiraci. Ale v tom případě, to není něco čím bych byl nějak povinen se řídit. Určitě to má svou hloubku, ale stále budu pro jistotu počítat s tím, že to co píše je ovlivněno jeho subjektivním pohledem na svět. Právě proto, že ty dopisy byly inspirované mohou být sloužit jako inspirace. Člověk se může inspirovat v ledasčem, v přírodě, v lidech, v jiných uměleckých dílech. A jelikož je Bůh ve všem, jistě s touto inspirací nebude problém. Když bych to převedl do obrazné roviny, jako malíř se může inspirovat v cizím díle tak inspirace neznamená kopírování. Proto pokud mám brát Pavlovi dopisy jako inspiraci, nebudu je kopírovat slovo od slova, ale přeložím si je do dnešního jazyka. Nejdříve zhodnotím historický kontext, to kým byl Pavel, odkud pocházel, čím byl ovlivněn ve svých názorech. Víme, že byl žid, původně Farizej. Člověk by si měl přečíst něco o tom kdo to byli farizejové a jaké učení šířili. Jsem líný, takže sáhnu do wikipedie: Hlavní myšlenkou farizeismu je, že tradovaný mojžíšovský zákon má být nejen doslovně předáván, nýbrž i neustále vykládán a aktualizován, což odporovalo saducejskému lpění na tradovaném doslovném znění. Zároveň však farizeové připouštěli více možností výkladu... Zkrátím to. Osobně si myslím, že farizeové vytvořili hodně moralistických pouček které přidali k tomu co bylo v Tóře. Myslím že Pavel musel být zcela jistě fariseismem silně ovlivněn, protože vesměs v dopisech šíří farizejské myšlení snad jen s jednou odlišností, že hlásá že Království Boží je blízko. Bylo by dobré vědět o tomto učení více a dát to do souvislosti s jeho dopisy. Nevím jestli to už někdo udělal nevím ani jestli se dochovali historické spisy ze kterých bychom mohli čerpat.

jestrab 23.4.2015

Jaké jiné učení by asi tak Pavel mohl šířit, než farizejské? Byl vzdělaný ve farizejské škole. Určitě strávil desítky let učením. Desítky let během kterých byl vychováván a ovlivňován moralistickou společností. Určitě během svého obrácení prošel změnou a velkým obohacením avšak musel se klepnout do hlavy, aby se probral a získal nový pohled na věc. On však nikdy nebyl s Ježíšem, nebyl ani jim nebyl osobně vybrán jako apoštol. Neměl možnost osobně čerpat z jeho Slov. Neměl možnost mu naslouchat v době kdy byl mezi učedníky. Je fakt, že byl vzdělaný, učedníci byly jen řemeslníci takže by býval mohl lépe rozumět Ježíšovům slovům, ale byl ochuzen o možnost být s Ježíšem. Myslím, že to v čem Pavel vyrostl bylo z velké míry učení lidské, byly to lidské výklady tóry. Tyto postoje a přístupy byly uměle vytvořeny či přidány k židovskému Písmu Svatému. Odkud myslíš že Pavel čerpal svoje vědomosti o tom jak by to mělo být v manželství? Ohledně informací je bible stručná. Podle mě čerpal z těch jejich náboženských dogmat. Zkus se nad to povznést.

Mare 24.4.2015

Jestřábe, ty jsi katolík ?
Pavel sám považoval své farizejské vzdělání a celé předchozí posty,.....za lejna. Je to psáno, ale předpokládám, že tě nezajímá, kde je to psáno, když ty považuješ spíše to Písmo za lejno.
Taky jsem kdysi filosofovala a ne špatně, ale dnes to považuju zase já,......víš za co........

jestrab 24.4.2015

Mare: to není filosofie, ale tvůj názor. Ať je to jak je to, jeho farizejské vzdělání nelze zapřít, jinak by nebyl tím kým byl a nemohl by poučovat sbory. Byl by asi tak významný učitel jako Jan, Petr, Tomáš nebo jiní apoštolové.

stepb 24.4.2015

Mare, kolega katolík není, je bez denominace jako ty. Jinak řkc vidí tohle téma podobně jako ty. Takže jestli můžeš nechej katolíky odpočívat v pokoji a katolíci budou nechávat v pokoji vás.

jestrab 24.4.2015

Taky docela věřím tomu, že kdyby neměl farizejské vzdělání tak by tak neúprosně nepronásledoval první židovské křesťany. Mít školu je docela zásadní zkušenost, která každého z nás významně ovlivnila.

Mare 28.4.2015

Jestrabe:
Je vidět, že nemáš naprosto základní znalosti z Písma a ani o Pavlovi.
Pavel učil přesný opak fazizejství. Učil, že spása není ze zákona, ale z milosti zadarmo. SZ princip byl: kdo tyto věci činí, bude živ. NZ princip říká: spravedlivý bude živ z víry. A taky dobře popisuje, jak člověk poznává Boha: Řím.2.kap.

10Nám však to Bůh zjevil skrze Ducha; Duch totiž zkoumá všechno, i hlubiny Boží.
11Neboť kdo z lidí zná, co je v člověku, než jeho vlastní duch? Právě tak nikdo nepoznal, co je v Bohu, než Duch Boží.
12My jsme však nepřijali ducha světa, ale Ducha, který je z Boha,
13abychom poznali, co nám Bůh daroval. O tom i mluvíme ne tak, jak nás naučila lidská moudrost, ale jak nás naučil Duch, a duchovní věci vykládáme slovy Ducha.
14Přirozený člověk nemůže přijmout věci Božího Ducha; jsou mu bláznovstvím a nemůže je chápat, protože se dají posoudit jen Duchem.
15Člověk obdařený Duchem je schopen posoudit všecko, ale sám nemůže být nikým správně posouzen.
16Vždyť ‚kdo poznal mysl Páně a kdo ho bude poučovat‘? My však mysl Kristovu máme.

Proto už nepoužívám filosofii, svoje závěry a kecy. A proto Pavel už nepotřeboval své předchozí vzdělání.

Eduard 29.4.2015

Pavlovi listy,se stali součástí novozákonního kanonu,a tak tedy písmem jsou,některé listy se nestali a nejsou.Popisovat důvody proč některé byli a nebyli věrohodné a nestali součástí kanonu je diskuze na jiné téma.

mirushak 2.5.2015

jestrab: odpoved na odpoved pro mne, nahodou s tebou souhlasim, ale dosla jsem k takove nazoru casem, clovek v prubehu zivota se zkusenostmi (i ze svedectvi jinych) prehodnoti nazory.. a na ten dlouhy text v uvodu taky jeste odpovim, az budu mit cas, mam k tomu neco rict pro tebe na zamysleni (ale ted mam posledni par dni na sepsani diplomky, tak bych se nemela rozepisovat tady :D )

mirushak 2.5.2015

a taky bacha na znameni, ktery si mi vykladame jako znameni :) libilo se mi svedectvi jednoho stastneho (mladeho) krestanskeho paru, kdy kazdy popisoval svuj vyber.. a ten muz byl zamilovan do jiste zeny, verici, zdala se mu pro nej idealni, ale odjela do zahranici... on nevedel, jestli to ma smysl na ni cekat, porad chtel odpoved od Boha, sel tak po meste kde bydlel a rikal Bohu - jestli si ji mam vzit, tak at se tu ted ukaze (ona mela byt tou dobou v zahranici) a ejhle, najednou zastavilo auto a ona necekane prijela... zkratime to, tuhle si nevzal, to uz nevim proc nevyslo, kratce na to poznal svou nastavajici, maji dve male deti, vypadaji spokojene...

mirushak 2.5.2015

* skoda, ze tu nejde smazat komentar a opravit si ty hrubky O:-)

jestrab 11.5.2015

Pavel psal něco o tom že opovrhuje vzděláním, ale to je zas názor jednoho člověka že vzdělání je pro něj nic jak tvrdí Mara. Jenže bez vzdělání by byl ničím. Pavel měl uznání díky znalosti písma. Odkud ji asi měl? Z hlavy si ji asi nevycucal. Z hlavy písmo znal jedině Ježíš. Vzdělání je základ. Kdybychom neměli vzdělání tak si ani bibli nepřečteme a byly bychom jako tupé ovce, slepě následující kněze. Kněží bez vzdělání by sešli z cesty, vytvořili by si vlastní doktríny a zákony nic nemající společného s původním evengeliem. Židovská Tóra je knihou poskytující vzdělání. Opět základ. Bůh mluvil skrze proroky a tím nám poskytl vzdělání. Opět základ. První věřící, kteří měli vzdělání a mohli vyučovat nebo šířit evangelium - díky ním se šířilo evengelium a dnes z těch útržků co zbyly máme bibli. Opět vděčíme tomu vzdělání. Já fakt nepochopím jak něčí slepota může dojít tak daleko, že je schopen tvrdit že vzdělání je ničím nebo že není důležité. Nebo že znalost Písma nepochází ze vzdělání. Přitom Pavel tu znalost získal díky vzdělání, díky systematickému dlouholetému učení a tréningu mysli. Tak jako každý kazatel a učitel, který absolvoval teologickou školu. To že s těmito znalostmi poté co se Pavel obrátil dokázal hbitě disponovat, že se mu vše díky Duchu Svatému vybavilo to už je jiná stránka věci. Taky je zde obrovský rozdíl mezi vyučováním apoštolů a vyučováním kazatele Pavla. Pavel byl vzdělaný a proto předává tyto poznatky z písma dál. Kdežto apoštolové kteří nebyli vzdělaní předávali jen to co slyšeli od Ježíše a zapamatovali si. Shodneme se na tom, že všichni žili v pravdě, lásce, sebeobětování a díky tomu dokázali šířit evengelium a jít příkladem. Obojí mělo přínos. Jenže kdyby nebylo vzdělání tak by už nebyl Starý Zákon protože k opisování a překladům do našich jazyků je třeba hluboké vzdělání. Studium které je často nezáživné, úmorné čtení prostě dřina. Dále studium historie a archeologie, které pomáhá studovat texty, studium náboženství a kultur, které pomáhá správně chápat a vykládat písmo. To vše je o vzdělání. Troufnu si říct, že 99.9% procent populace tohle ví a netřeba to sdělovat, ale když někdo začne tvrdit, že nepotřebuje vzdělání nebo že vzdělání mu není přínosem tak to mi přijde jako nadutost a slepota.

jestrab 11.5.2015

A chtěl jsem ještě napsat o fanatismu a pověrách v rozvojových zemích kde třeba z pověr zabijí nebo zmrzačí člověka protože nemají vzdělání. Historie pamatuje i davy zmanipulovaných lidí co zabíjeli nebo umučili dobré lidi jenom protože měli vzdělání a chtěli pomáhat druhým. Prostě kvůli pověrám. A to je výsledek nevzdělanosti. A co Afgánistán kde jsou ženy diskriminovány a pohlíží se na ně jako že by ženy neměli umět číst a psát a měly by jen sedět doma a plodit děti a starat se o domácnost. Příčina: opět nevzdělanost. A proč je tolik utečenců z Afriky a blízkého východu kteří chtějí do Evropy? Protože tam mají tak špatné vzdělání, že celý systém jim kolabuje a lidi nejsou schopni udělat správnou volbu. Bez vzdělání jen živoří. Kde není vzdělání tam je chudoba a kde je chudoba tam je prostituce a zločin. Proč asi katolická církev zakládá v rozvojových zemích školy aby jim pomohli se vzděláváním? Protože evangelium jde ruku v ruce se vzděláním a bez vzdělání se k ním ta láska prostě nedostane. Protože ta láska o které píše Pavel představuje pomoc druhým, tj. pomoct jim k lepšímu životu. V chudých oblastech to znamená pomoct se vzděláním; díky vzdělání zase budou žít lépe a nakonec až budou umět číst a psát tak zase mohou rozumět bibli. Nevím co je tak těžkého na tom vidět tyto souvislosti. Lidi co jsou uzavřeni ve svém myšlení a nechtěj slyšet nic jiného než co jim praví jejich kazatel to asi nepochopí. Důsledek uzavřených a do sebe zahleděných komunit.

Uložit